Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 7 lipca 2024 20:08

Strzałkowski: "Musimy zrobić wszystko, żeby przemysł zniknął z Odolan"

Burmistrz Strzałkowski podczas live-u pod nazwą "Tydzień z Woli" poruszył temat remontu ulicy Ordona i przemysłu na Odolanach. Zapowiedział, że Urząd Dzielnicy po raz kolejny podejmie starania, żeby wprowadzić nocny zakaz przejazdu ciężarówek na Ordona.

Cotygodniowe transmisje burmistrza Woli mają być okazją do dyskusji z mieszkańcami oraz podsumowania tego, co ważnego się w wolskim samorządzie dzieje. Krzysztof Strzałkowski zapewnia, że żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi. Cykl live-ów zatytułowano "Tydzień Woli" i będzie odbywał się w każdy piątek na facebookowym profilu burmistrza. Pierwszy odbył się w piątek 6 maja i poruszono w nim sprawy dotyczące między innymi nowych szkół, inwestycji z budżetu obywatelskiego czy problemu z przemysłem, który w dalszym ciągu dokucza wciąż rosnącej liczbie mieszkańców Odolan.

Konserwator wstrzymał remont Ordona

Burmistrz, odpowiadając na jedno z pytań mieszkańców stwierdził, że ma świadomość olbrzymiego problemu jakim jest ruch samochodów ciężarowych na ul. Ordona. Poinformował, że remont tej ulicy przygotowany przez Zarząd Dróg Miejskich wstrzymał Wojewódzki Konserwator Zabytków, który to zarządał odtworzenia bruku na całej szerokości jezdni. Ten odcinek ul. Ordona, który wymaga najpilniejszego remontu jest bowiem wpisany do ewidencji zabytków. Według koncepcji ZDM-u zabytkowy bruk miał zostać zachowany jedynie na parkingach i poboczach, a pas ruchu miał być zostać wykonany w technice asfaltowej, znacznie cichszej i wygodniejszej w użytkowaniu. Jak mówi burmistrz, zmiany zaproponowane przez konserwatora oznaczają wzrost kosztów i odsunięcie w czasie tej inwestycji.

File:Brukowana ulica ordona.jpg - Wikimedia Commons

"Wydaje się, że remont tej ulicy to tylko półśrodek, ponieważ warto rozpocząć szeroką dyskusję dotyczącą tego, jaka jest przyszłość przemysłu na Odolanach. Po wielu dyskusjach poprzedniej kadencji samorządu, kiedy to proponowano m.in. drogi techniczne dla ciężarówek czy inne rozwiązania pośrednie, jako burmistrz doszedłem do wniosku, że jakiekolwiek rozwiązania, które krótkookresowo usprawnią działanie firm czy przedsiębiorstw w tym miejscu jedynie wydłużą funkcjonowanie przemysłu na Odolanach. Przemysłu, który musi zostać zastąpiony przez mieszkaniowe budownictwo wielorodzinne. Musimy robić wszystko, żeby przemysł stamtąd zniknął" - tłumaczy Krzysztof Strzałkowski

Nocny zakaz przejazdu ciężarówek także przez Ordona?

Co jeszcze powiedział burmistrz? Twierdzi, że w ostatnich tygodniach po raz kolejny wysłał pisma do PKP z pytaniem, jak długo zamierza wynajmować teren dla firm, które prowadzą działalność budowlano-przemysłową uciążliwą dla mieszkańców. Oprócz tego, dzielnica Wola chce zmienić organizację ruchu na ulicach w tej części Odolan, by bardziej sprzyjała mieszkańcom. Taką propozycję zmian przygotowała wraz z ZDM dzielnica. Zawierał się w nich zakaz nocnego przejazdu ciężarówek na całych Odolanach. Projekt ten został wdrożony w znacznej części Odolan, ale nie na samej ul. Ordona, którą zarządza ZDM. Przeszkodę stanowiła opinia poprzedniego inżyniera ruchu, który takiego zakazu wprowadzić nie chciał. Burmistrz przekonuje, że teraz warto te starania ponowić.

"Jesteśmy po wstępnych rozmowach z Dzielnicą Włochy oraz Zarządem Dróg Miejskich. W najbliższych tygodniach urzędnicy z Woli i Włoch, mimo że nie zarządzają tą ulicą skupią się na inwentaryzacji znaków drogowych w bezpośrednim jej sąsiedztwie, tak by powrócić do tematu zmiany organizacji ruchu w tym miejscu. W opinii mojej, radnych dzielnicy i radnych Miasta Stołecznego Warszawy sytuacja przez ostatnie 5 lat zmieniła się diametralnie. Ul. Ordona zatraciła swój przemysłowy charakter, powstały nowe, oddane do użytku osiedla. Dodam, że dzielnica ponowiła korespondencję z WojewódzkimInspektoratem Ochrony Środowiska, który w zeszłym roku na naszą prośbe prowadził działania kontrolne podmiotów gospodarczych działających na Odolanach. Najwyższy czas, żeby te działania kontrolne powtórzyć" - dodaje Strzałkowski


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze