W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- budowie trasy rowerowej
- otwarciu ofert w przetargu
Jak podaje ZDM ten rok to kolejny, który upływa pod znakiem wielomilionowych inwestycji w sercu stolicy. Ich celem jest wprowadzenie nowej jakości przestrzeni publicznej w Śródmieściu i na bliskiej Woli, a poprawa warunków ruchu rowerowego jest jednym z wielu aspektów tej zmiany. Place i ulice całkowicie zmieniają swoje oblicza – zyskują szpalery drzew, równe chodniki, nowe przejścia dla pieszych, przystanki komunikacji miejskiej oraz również drogi dla rowerów. Praca wre na Złotej, Zgodzie i Andersa.
Kluczowe kilometry na styku Woli i Śródmieścia
Drogę rowerową łączącą Wolę ze Śródmieściem wzdłuż al. Solidarności budować chce aż 6 firm. Najniższą ofertę, opiewającą na 12,7 mln zł, złożyła firma Strabag. Ten sam wykonawca w ostatnich dniach oddał do użytku ponad 1,5-kilometrową trasę rowerową na przebudowanej ulicy Jana Kazimierza, również na Woli.
Teraz do zrobienia jest dokładnie kilometr trasy w osi wschód-zachód, która połączy ze sobą dwie ważne trasy biegnące w osi północ-południe. Chodzi oczywiście o drogą dla rowerów w ciągu Okopowa-Towarowa oraz równoległą wzdłuż al. Jana Pawła II. Prace rozpoczną się w najbliższych miesiącach.
Wcześniej otwarcie ofert nastąpiło w przetargu na kompleksową przebudowę ulicy Grzybowskiej przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. To również kilometr infrastruktury rowerowej, równoległej do al. “Solidarności” i łączącej al. Jana Pawła II z ulicą Towarową.
Kolejną inwestycją w tym kwartale będzie droga rowerowa po wschodniej stronie al. Jana Pawła II między aleją “Solidarności” i rondem ONZ. Gotowy jest projekt organizacji ruchu, przygotowujemy dokumentację wykonawczą a następnie przetarg na place budowlane. Inwestycja o wartości ok. 15 mln złotych jest jedną z kilku, na które Warszawa zdobyła w ostatnim czasie dofinansowanie z Unii Europejskiej. Te prace są zaplanowane na przyszły rok.
Napisz komentarz
Komentarze