Z tego artykułu dowiesz się:
- skąd się wzięły trudności w komunikacji,
- jak o planowanych zmianach wypowiedział się burmistrz Podkowy Leśnej,
- czy Warszawska Kolej Dojazdowa planuje dokonać zmian.
Trwająca modernizacja dworca Warszawa Zachodnia powoduje pewne utrudnienia w komunikacji. Na szczęście, mniejsza liczba połączeń na linii średnicowej jest rekompensowana przez linię obwodową. Wielu pasażerów preferuje przesiadki na Kole czy Młynowie jako alternatywę dla dość odległego od dworca peronu 9 Warszawy Zachodniej. Okazuje się jednak, że od września opcje dojazdu dla osób spoza Warszawy mogą być jeszcze bardziej ograniczone.
Brak pociągów między Redutą a Zachodnią, autobusy przepełnione
Rozkład jazdy na wrzesień 2023 roku przewiduje wyłączenie pociągów między Warszawą Śródmieście WKD a Warszawą Reduta Ordona z powodu inwestycji przy Dworcu Zachodnim. W petycji zaznaczono, że nowy plan nie uwzględnia zwiększenia liczby pojazdów, co wywołuje obawy o przeludnienie już teraz przepełnionych autobusów kierujących się do centrum Warszawy.
Mieszkańcy zwrócili także uwagę na brak koordynacji między rozkładami jazdy WKD a innymi przewoźnikami, co może prowadzić do problemów z dostępnością dojazdu. Sytuacja ta stanowi szczególne zagrożenie dla pracowników, uczniów i osób korzystających z usług w Warszawie.
Burmistrz Podkowy Leśnej oraz wójt gminy Michałowice zaapelowali do WKD o wprowadzenie komunikacji zastępczej dla mieszkańców, którzy nie mogą korzystać z innych linii kolejowych. Wskazali na potrzebę autobusów zastępczych na różnych trasach oraz zwiększenie częstotliwości kursów WKD w godzinach szczytu.
Co na to WKD?
Przedstawiciele WKD potwierdzili, że analizują możliwość uzupełnienia oferty przewozowej o dodatkowe środki transportu, biorąc pod uwagę porozumienia z Zarządem Transportu Miejskiego i Kolejami Mazowieckimi. Również Zarząd Transportu Miejskiego obiecał monitorować sytuację i reagować w razie potrzeby, np. wydłużając trasy autobusów komunikacji miejskiej.
Zamknięcie linii WKD od września 2023 do lipca 2024 roku wpłynie na organizację podróży do centrum Warszawy, co zmusiło mieszkańców i władze lokalne do poszukiwania efektywnych rozwiązań komunikacyjnych.
Przeczytaj również: Nastawnia kolejowa na dworcu Warszawa Zachodnia wpisana do rejestru zabytków
Nastawnię usytuowano pomiędzy peronami 8 i 9, co dawało możliwość bezkolizyjnej rozbudowy dworca w przyszłości. W pierwszym dziesięcioleciu XX w. przystąpiono do generalnej modernizacji stacji kolejowej. Zgodnie z projektem przy ul. Tunelowej wzniesiono nowy budynek techniczny, do którego przeniesiona zostanie nastawnia, po oddaniu go do użytku.
Napisz komentarz
Komentarze