Dzielnica Wola jest jedną z najbogatszych dzielnic Warszawy. Wyższą kwotę środków do dyspozycji ma jedynie Mokotów. Nie bez powodu – Wola zajmuje 4. miejsce wśród warszawskich dzielnic pod względem liczby mieszkańców, a 3. miejsce jeśli chodzi o najwyższą gęstość zaludnienia. Wysokości budżetów każdej z dzielnic uchwalane są przez radnych m.st. Warszawy rokrocznie w grudniu. Tegoroczny budżet Woli został uchwalony 14 grudnia 2023 r. i wyniósł 1 097 mln zł. W ciągu bieżącego roku był jednak kilkukrotnie nowelizowany. Finalnie został podwyższony o ok. 151 mln w stosunku do pierwotnej wersji i wynosi obecnie 1 246 mln złotych.
W pierwotnej wersji budżetu najwięcej wydatków zaplanowano na edukację (ponad 620 mln), ład przestrzenny i gospodarkę nieruchomościami (ponad 209 mln), ochronę zdrowia i politykę społeczną (ponad 77 mln) oraz zarządzanie strukturami samorządowymi (ponad 60 mln). Najmniej kosztownymi pozycjami w układzie zadań były z kolei działalność promocyjna i wspieranie rozwoju gospodarczego (ponad 2 mln zł) oraz tzw. finanse i różne rozliczenia (niemal 800 tys. zł).
Imprezy, gadżety i reklama w mediach społecznościowych
O to, jaki był sposób wydatkowania środków na działalność promocyjną i wspieranie rozwoju gospodarczego w 2024 r., w tym jakie umowy zostały w ramach tych kategorii zawarte zapytaliśmy Marcina Jakubika, rzecznika Dzielnicy Wola. Środki te dzielą się na kilka zadań:
promocję krajową, w tym: udział w wystawach, targach, imprezach promocyjnych; wydawnictwa, w tym wydawnictwa multimedialne; reklama w mediach, zakup materiałów promocyjnych oraz zarządzania marką miasta Warszawy
współpracę regionalną
dekorację miasta
obsługę inwestorów i promocję gospodarczą
Gazetę Woli w szczególności zainteresowały dwie najbardziej budżetowe pozycje: promocja krajowa oraz obsługa inwestorów i promocja gospodarcza.
Największa kwota została wydana na udział w imprezach promocyjnych. Dzielnica Wola zawarła do tej pory 10 umów o łącznej kwocie 1 428 294 zł. W ramach tych środków zostały zorganizowane następujące wydarzenia:
Koncert zespołu „Sound 'n' Grace" - 110 700,00 zł brutto
„Wola Hip Hop Festiwal 2" - 121 770,00 zł brutto
„Wolskie potańcówki" - 140 000,00 zł brutto.
„Aktywne wakacje" - 61 500,00 zł brutto
„Wolskie grillowanie – z grillem przez świat" - 159 900,00 zł brutto.
Wydarzenie o charakterze edukacyjno-historycznym upamiętniające 80. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego - 31 000,00 zł brutto.
Koncert Warszawsko-Lubelskiej Orkiestry Dętej - 29 520,00 zł brutto.
Widowisko artystyczne pn. "Dancing na Kercelaku. Wola x MOD" - 147 600,00 zł brutto
Koncert „Małej Orkiestry Dancingowej" – 30 000,00 zł brutto
„Targi śniadaniowe" w ramach Budżetu Obywatelskiego - 596 304,00 zł brutto.
Na wydawnictwa Dzielnica Wola wydała w 2024 r. jak dotąd 99 392,44 zł brutto. Za tę kwotę została wykonana korekta, skład, łamanie i kolportaż dzielnicowej gazety - Kuriera Wolskiego. Z kolei na gadżety promocyjne zostały zawarte cztery umowy:
- na ręczniki wywijane - w kwocie 10 tys. zł brutto
- na gadżety promocyjne: notatniki, kubki, skarpety długie, antystres serce, apaszki damska, krawaty męskie, pendrive, kable do ładowania, silikonowe podkładki pod napoje, puzzle, plecaki, torby bawełniane, pióra kulkowe, kubeczki, opaski odblaskowe, zawieszki odblaskowe oraz buff/chusty – w kwocie 80 878,65 zł brutto
- na czekoladowe owieczki – w kwocie 26 752,50 zł brutto
- na zestawy herbata i czekoladka – w kwocie 36 715,50 zł brutto
Jak się dowiedzieliśmy, gadżety promocyjne były rozdawane podczas wydarzeń, festynów innych wydarzeń, które odbywają się na Woli. Wykorzystywano je również jako np.: nagrody w konkursach szkolnych oraz zawodach sportowych.
Dzielnica w 2024 r. promowała się również w mediach społecznościowych. Zawarto w tym roku umowę na realizację kampanii promocyjnej w serwisie Facebook na kwotę 66 469, 20 zł.
Wolskie Spotkania Kobiet mają pobudzić przedsiębiorczość
Jednym z celów strategii miasta, czyli Strategii #Warszawa2030 jest rozwój przedsiębiorczości i biznesu. Aby spełnić ten cel, Wola prowadzi projekt Wola Kobiet Biznesu. Środki na ten projekt zostały zaplanowane w ramach pozycji obsługa inwestorów i promocja gospodarcza. Za kwotę 35.977,50zł zostały zrealizowane 3 spotkania networkingowe, sieciujące, integrujące dla przedsiębiorczyń. Przedmiotem umowy było zapewnienie przestrzeni na spotkania, zapewnienie oprawy artystycznej i muzycznej, zapewnienie udziału w spotkaniu prelegentów, którzy poprowadzili wykłady/warsztaty zgodnie z tematyką spotkania, zaproszenie do udziału w projekcie i spotkaniu organizacji/fundacji zajmujących się tematyką przedsiębiorczości kobiet, zabezpieczenie cateringu oraz zakup książek.
Napisz komentarz
Komentarze