Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 15:33

Ile i jak Wola wydaje na pieniądze na promocję? Sprawdziliśmy to

[TYLKO U NAS] Budżet dzielnicy na 2024 r. przyjęty przez radnych w grudniu ubiegłego roku to 1 097 mln zł. Środki na działalność promocyjną wynoszą 2,2 mln złotych, czyli ok. 0,2% całej kwoty. Sprawdziliśmy, na co wydano te pieniądze.

Dzielnica Wola jest jedną z najbogatszych dzielnic Warszawy. Wyższą kwotę środków do dyspozycji ma jedynie Mokotów. Nie bez powodu – Wola zajmuje 4. miejsce wśród warszawskich dzielnic pod względem liczby mieszkańców, a 3. miejsce jeśli chodzi o najwyższą gęstość zaludnienia. Wysokości budżetów każdej z dzielnic uchwalane są przez radnych m.st. Warszawy rokrocznie w grudniu. Tegoroczny budżet Woli został uchwalony 14 grudnia 2023 r. i wyniósł 1 097 mln zł. W ciągu bieżącego roku był  jednak kilkukrotnie nowelizowany. Finalnie został podwyższony o ok. 151 mln w stosunku do pierwotnej wersji i wynosi obecnie 1 246 mln złotych. 

W pierwotnej wersji budżetu najwięcej wydatków zaplanowano na edukację (ponad 620 mln), ład przestrzenny i gospodarkę nieruchomościami (ponad 209 mln), ochronę zdrowia i politykę społeczną (ponad 77 mln) oraz zarządzanie strukturami samorządowymi (ponad 60 mln). Najmniej kosztownymi pozycjami w układzie zadań były z kolei działalność promocyjna i wspieranie rozwoju gospodarczego (ponad 2 mln zł) oraz tzw. finanse i różne rozliczenia (niemal 800 tys. zł).

Imprezy, gadżety i reklama w mediach społecznościowych

O to, jaki był sposób wydatkowania środków na działalność promocyjną i wspieranie rozwoju gospodarczego w 2024 r., w tym jakie umowy zostały w ramach tych kategorii zawarte zapytaliśmy Marcina Jakubika, rzecznika Dzielnicy Wola. Środki te dzielą się na kilka zadań: 

  • promocję krajową, w tym: udział w wystawach, targach, imprezach promocyjnych; wydawnictwa, w tym wydawnictwa multimedialne; reklama w mediach, zakup materiałów promocyjnych oraz zarządzania marką miasta Warszawy

  • współpracę regionalną

  • dekorację miasta

  • obsługę inwestorów i promocję gospodarczą

Gazetę Woli w szczególności zainteresowały dwie najbardziej budżetowe pozycje: promocja krajowa oraz obsługa inwestorów i promocja gospodarcza. 

Targ śniadaniowy w parku Moczydło. Uczestnicy targu siedzą w strefie gastronomicznej pod zadaszeniem.
Targi Śniadaniowe w Parku Moczydło. Fot, Urząd Dzielnicy Wola

Największa kwota została wydana na udział w imprezach promocyjnych. Dzielnica Wola zawarła do tej pory 10 umów o łącznej kwocie 1 428 294 zł. W ramach tych środków zostały zorganizowane następujące wydarzenia:

  • Koncert zespołu „Sound 'n' Grace" - 110 700,00 zł brutto

  • „Wola Hip Hop Festiwal 2"  - 121 770,00 zł brutto

  • „Wolskie potańcówki"  - 140 000,00 zł brutto.

  • „Aktywne wakacje" -  61 500,00 zł brutto

  • „Wolskie grillowanie – z grillem przez świat" - 159 900,00 zł brutto.

  • Wydarzenie o charakterze edukacyjno-historycznym upamiętniające 80. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego - 31 000,00 zł brutto.

  • Koncert Warszawsko-Lubelskiej Orkiestry Dętej - 29 520,00 zł brutto.

  • Widowisko artystyczne pn. "Dancing na Kercelaku. Wola x MOD"  - 147 600,00 zł brutto

  • Koncert „Małej Orkiestry Dancingowej" – 30 000,00 zł brutto

  • „Targi śniadaniowe" w ramach Budżetu Obywatelskiego - 596 304,00 zł brutto.

Na wydawnictwa Dzielnica Wola wydała w 2024 r. jak dotąd 99 392,44 zł brutto. Za tę kwotę została wykonana korekta, skład, łamanie i kolportaż dzielnicowej gazety - Kuriera Wolskiego. Z kolei na gadżety promocyjne zostały zawarte cztery umowy:

  • na ręczniki wywijane - w kwocie 10 tys. zł brutto
  • na gadżety promocyjne: notatniki, kubki, skarpety długie, antystres serce, apaszki damska, krawaty męskie, pendrive, kable do ładowania, silikonowe podkładki pod napoje, puzzle, plecaki, torby bawełniane, pióra kulkowe, kubeczki, opaski odblaskowe, zawieszki odblaskowe oraz buff/chusty – w kwocie 80 878,65 zł brutto
  • na czekoladowe owieczki –  w kwocie 26 752,50 zł brutto
  • na zestawy herbata i czekoladka – w kwocie 36 715,50 zł brutto

Jak się dowiedzieliśmy, gadżety promocyjne były rozdawane podczas wydarzeń, festynów innych wydarzeń, które odbywają się na Woli. Wykorzystywano je również jako np.: nagrody w konkursach szkolnych oraz zawodach sportowych. 

Dzielnica w 2024 r. promowała się również w mediach społecznościowych. Zawarto w tym roku umowę na realizację kampanii promocyjnej w serwisie Facebook na kwotę 66 469, 20 zł. 

Wolskie Spotkania Kobiet mają pobudzić przedsiębiorczość

Jednym z celów strategii miasta, czyli Strategii #Warszawa2030 jest rozwój przedsiębiorczości i biznesu. Aby spełnić ten cel, Wola prowadzi projekt Wola Kobiet Biznesu. Środki na ten projekt zostały zaplanowane w ramach pozycji obsługa inwestorów i promocja gospodarcza. Za kwotę 35.977,50zł zostały zrealizowane 3 spotkania networkingowe, sieciujące, integrujące dla przedsiębiorczyń. Przedmiotem umowy było zapewnienie przestrzeni na spotkania, zapewnienie oprawy artystycznej i muzycznej, zapewnienie udziału w spotkaniu prelegentów, którzy poprowadzili wykłady/warsztaty zgodnie z tematyką spotkania,  zaproszenie do udziału w projekcie i spotkaniu organizacji/fundacji zajmujących się tematyką przedsiębiorczości kobiet, zabezpieczenie cateringu oraz zakup książek. 

Pokaż w nowej karcie:
Fot. Urząd Dzielnicy Wola
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

KOMENTARZE
Autor komentarza: MuranowiankaTreść komentarza: Co z miejscami parkingowymi przy ul Esperanto? Mieszkańcy wielu bloków nie mają możliwości parkowania na wydzielonym miejscu przy bloki bo zabudowa z prlu na to nie pozwala. Również np. stary podest który jest w uliczce wewnetrznej bloku należy do moasta, walają się tam śmieci, ale chyba jest tam ujęcie wody...Patrząc na ten plan wygląda, że od strony Esperanto będą wjazdy na osiedle. Już nie mówię o tym, że Esperanto jest zatłoczone, bo zaraz przy Kliffor jest szkoła podstawowa, a tam gdzie ma być planowane wydłużenie miłej jest liceum i po przeciwnej stronie żłobek. Jest to wspaniała dzielnica i znalazł biznesmen sposób na zdegradowanie urokliwego Muranowa.Data dodania komentarza: 22.10.2024, 20:21Źródło komentarza: Pierwszy krok w stronę rozbiórki Klifu. Na ile to realne?Autor komentarza: Bożena WróblewskaTreść komentarza: Brak osiedli na KoleData dodania komentarza: 19.10.2024, 19:05Źródło komentarza: Najlepsze miejsca na Woli. To one budują charakter dzielnicyAutor komentarza: ArcziTreść komentarza: Kurwa by się wzięli za tych złodziei z rządu , gościa na bazarze nie chroni immunitetData dodania komentarza: 19.10.2024, 07:16Źródło komentarza: Działania Policji na wolskim bazarzeAutor komentarza: maniekTreść komentarza: Wizja lokalna? Akurat nic nie będzie w tym czasie kurzyć, hałasować, trąbić, łomotać, pędzić, blokować, wymuszać... no chyba przez przypadek :)Data dodania komentarza: 17.10.2024, 15:53Źródło komentarza: Jaka przyszłość ciężarówek na Odolanach?Autor komentarza: ciekawskiTreść komentarza: osiedle z 1 blokiem no ok 100 mieszkań z budynkiem w kształcie sześcianika to szczyt osiągnieć renomowanej firmy . A może trzeba zmienić plan do wybudowania blokowiska, działka trochę kosztowała a jeden bloczek się nie spina .Data dodania komentarza: 1.10.2024, 09:57Źródło komentarza: Zamiast mieszkań na wynajem powstaną deweloperskie. Kolejne osiedle powstanie na OdolanachAutor komentarza: JJBTreść komentarza: Może mieszkańcy chcą by 105 zahaczało a nie zachaczało o Odolany :)Data dodania komentarza: 31.08.2024, 11:41Źródło komentarza: Linia 105 zahaczy o Odolany. Burza po decyzji ZTM-u