Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 21:34

Wycinka drzew i utrudnienia w ruchu. Ruszyły prace na Kasprzaka

W sobotę rozpoczął się pierwszy etap prac nad budową trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Kasprzaka. W związku z tym wprowadzono zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej. Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku.

Budowa trasy tramwajowej na Kasprzaka to obecnie jedyna tego typu rozpoczęta inwestycja w Warszawie. Jej celem jest usprawnienie transportu z intensywnie rozbudowujących się Odolan do stacji metra Daszyńskiego i Rondo ONZ. Za kwotę 205,4 mln zł ma powstać ok. 2,3 km nowych, pokrytych roślinnością torów, a kolejne 1,2 km już istniejących ma zostać zmodernizowane.

Powstaną trzy nowe przystanki. Przystanek “Szpital Wolski” zostanie zlokalizowany między skrzyżowaniem z Płocką i Krzyżanowskiego a przejściem dla pieszych przy Brylowskiej. Kolejny z nich tramwajarze planują umieścić przy przystanku kolejowym Warszawa Wola, pomiędzy skrzyżowaniem z Bema oraz rondem Tybetu. Dalej pasażerowie wysiądą na wysokości ul. J.K. Ordona.

Zmiany dotkną również fragmentu ulicy Wolskiej, ponieważ przystanki "Reduta Wolska" będą przeniesione do wykopu, którym dotychczas przemieszczały się samochody. Dzięki temu tramwaje szybko ominą węzeł drogowy funkcjonujący w tym miejscu.

Wizualizacja przystanków "Reduta Wolska", fot. Tramwaje Warszawskie

Kasprzaka węższa, liczne utrudnienia

Pierwszy etap prac polega na wymianie istniejącego torowiska na ul. Kasprzaka oraz przygotowaniu do przebudowy istniejącego torowiska na ul. Wolskiej, w rejonie ul. Redutowej. Z tego powodu wprowadzono liczne zmiany w organizacji ruchu.

Na potrzeby budowy jezdnie ul. M. Kasprzaka zostały zwężone do dwóch pasów w każdą stronę na odcinku od ul. Karolkowej do Płockiej.

Z drugiej strony skrzyżowania, na jezdni ul. M. Kasprzaka w stronę ronda Daszyńskiego, dostępne będą trzy pasy: osobne do skrętu w lewo lub prawo w ul. Karolkową i do jazdy prosto. Na samej ul. Karolkowej zmieni się układ pasów ruchu.

Podobne zmiany drogowcy wprowadzili na skrzyżowaniu ul. M. Kasprzaka z ulicami Płocką i S. Krzyżanowskiego. Przed skrzyżowaniem na jezdni ul. M. Kasprzaka w stronę ronda Daszyńskiego wyłączony z ruchu został jeden ze środkowych pasów. Za skrzyżowaniem kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy ruchu.

Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca czerwca. Kolejne etapy wdrażane będą w wakacje.

Tramwaje na zmienionych trasach

W związku z rozpoczęciem prac przy budowie nowej trasy na Kasprzaka i równoczesnym zakończeniem prac przy budowie stacji metra Bemowo, które kolidowały z ruchem tramwajów na ulicy Górczewskiej - tramwaje będą ponowie dojeżdżały do pętli Osiedle Górczewska. Na nowe trasy wyjechały tramwaje linii 10, 11, 26 i 28.

Tramwaje przejeżdzające przez Wolę pojadą nowymi trasami:

26 - w obu kierunkach:
WIATRACZNA – Grochowska – Targowa – al. Solidarności – Wolska – Połczyńska – Powstańców Śląskich – al. W. Reymonta – Wólczyńska – Nocznickiego – METRO MŁOCINY

10 - w obu kierunkach:
WYŚCIGI – Puławska – Nowowiejska – al. Niepodległości – al. Jana Pawła II – al. Solidarności – Wolska – Połczyńska – Powstańców Śląskich – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA

11 - w obu kierunkach:
PL. NARUTOWICZA – Grójecka – Towarowa – Okopowa – al. Solidarności – Wolska – Połczyńska – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO

Podczas prac nie będą działać przystanki: Rogalińska 04, Norblin 03 i 04, Rondo Daszyńskiego 07 i 08, Karolkowa 03 i 04, Szpital Wolski 05 i 06 oraz Rondo ONZ 08

Drzewa pod topór

Mimo zapewnień o nowej zieleni, trwa wycinka drzew pod nową inwestycję między pasami ruchu na ul. Wolskiej, przed węzłem drogowym. "Gazeta Stołeczna" ustaliła, że na obszarze prac znajduje się 803 drzew - niektóre kilkudziesięcioletnie, a inne, głównie platany, posadzono stosunkowo niedawno. Maciej Dutkiewicz, rzecznik tramwajów Warszawskich przekazał "Stołecznej", że 19 z nich wymagało usunięcia ze względu na bezpośrednią kolizję z planowaną infrastrukturą. Zaplanowane jest przesadzenie pięciu innych drzew.

Ma być jednak dokonana kompensacja przyrodnicza, czyli posadzenie "w zamian", 94 młodych drzew. Wiadomo, że będą to gatunki rodzime: klon pospolity, jesion wyniosły, wiąz szypułkowy czy dąb szypułkowy. Oprócz tego, będą nasadzenia krzewów i traw ozdobnych w pobliżach przystanków.

fot. Tramwaje Warszawskie

Zdjęcie tytułowe, fot. Stowarzyszenie Wola Mieszkańców


image

image

kasprzaka_mapka

kasprzaka_mapka

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

KOMENTARZE
Autor komentarza: MuranowiankaTreść komentarza: Co z miejscami parkingowymi przy ul Esperanto? Mieszkańcy wielu bloków nie mają możliwości parkowania na wydzielonym miejscu przy bloki bo zabudowa z prlu na to nie pozwala. Również np. stary podest który jest w uliczce wewnetrznej bloku należy do moasta, walają się tam śmieci, ale chyba jest tam ujęcie wody...Patrząc na ten plan wygląda, że od strony Esperanto będą wjazdy na osiedle. Już nie mówię o tym, że Esperanto jest zatłoczone, bo zaraz przy Kliffor jest szkoła podstawowa, a tam gdzie ma być planowane wydłużenie miłej jest liceum i po przeciwnej stronie żłobek. Jest to wspaniała dzielnica i znalazł biznesmen sposób na zdegradowanie urokliwego Muranowa.Data dodania komentarza: 22.10.2024, 20:21Źródło komentarza: Pierwszy krok w stronę rozbiórki Klifu. Na ile to realne?Autor komentarza: Bożena WróblewskaTreść komentarza: Brak osiedli na KoleData dodania komentarza: 19.10.2024, 19:05Źródło komentarza: Najlepsze miejsca na Woli. To one budują charakter dzielnicyAutor komentarza: ArcziTreść komentarza: Kurwa by się wzięli za tych złodziei z rządu , gościa na bazarze nie chroni immunitetData dodania komentarza: 19.10.2024, 07:16Źródło komentarza: Działania Policji na wolskim bazarzeAutor komentarza: maniekTreść komentarza: Wizja lokalna? Akurat nic nie będzie w tym czasie kurzyć, hałasować, trąbić, łomotać, pędzić, blokować, wymuszać... no chyba przez przypadek :)Data dodania komentarza: 17.10.2024, 15:53Źródło komentarza: Jaka przyszłość ciężarówek na Odolanach?Autor komentarza: ciekawskiTreść komentarza: osiedle z 1 blokiem no ok 100 mieszkań z budynkiem w kształcie sześcianika to szczyt osiągnieć renomowanej firmy . A może trzeba zmienić plan do wybudowania blokowiska, działka trochę kosztowała a jeden bloczek się nie spina .Data dodania komentarza: 1.10.2024, 09:57Źródło komentarza: Zamiast mieszkań na wynajem powstaną deweloperskie. Kolejne osiedle powstanie na OdolanachAutor komentarza: JJBTreść komentarza: Może mieszkańcy chcą by 105 zahaczało a nie zachaczało o Odolany :)Data dodania komentarza: 31.08.2024, 11:41Źródło komentarza: Linia 105 zahaczy o Odolany. Burza po decyzji ZTM-u