W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- remoncie torowisk
- pracach zaplanowanych
- wymianie szyn, rozjazdów
Tramwajarze przygotowali kompleksowy plan remontów torów o łącznej długości ponad 5 kilometrów. Naprawy bieżące obejmą łącznie 15 kilometrów. Wymienione zostanie 1,2 kilometra szyn i 30 zwrotnic. Regenerację przejdzie 6 kilometrów szyn, a wyszlifowanych zostanie kolejne 15 kilometrów.
Większość remontów została zaplanowana tak, aby wyłączenia linii tramwajowych były jak najmniej uciążliwe dla pasażerów. Dlatego remonty będą odbywać się w weekendy, podczas majówki i w czasie wakacji. Większość prac zakończy się na początku września.
Trwa remont i modernizacja przystanków na ulicy Obozowej – jednych z ostatnich w Warszawie, które nie są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W tym przypadku prace zostały rozplanowane w weekendy, żeby ograniczyć uciążliwość w dojazdach do pracy. Dwa przystanki przy ulicy Dalibora są już gotowe. Zyskały dojścia z dwóch stron, a na dachach wiat rośnie już rozchodnik. Cała inwestycja ma zakończyć się do końca lata.
Od końca czerwca do końca sierpnia będzie trwał remont szyn na wolskim Kercelaku (na skrzyżowaniu Okopowej i alei Solidarności). To jeden z najbardziej obciążonych odcinków sieci tramwajowej w Warszawie.
Prace będą polegały nie tylko na wymianie szyn i rozjazdów, ale również obejmą wymianę wyeksploatowanej płyty betonowej. Żeby nie zwiększać w tym roku utrudnień, druga część prac zostanie wykonana w przyszłym roku. W planach jest również modernizacja przejazdu przez Chłodną w ciągu Towarowej, a także przejazdu przez Anielewicza. Na wymianę czeka także zwrotnica na Okopowej – przy rondzie Radosława.
12 z 21 zadań zaplanowanych przez Tramwaje Warszawskie jest przewidzianych na weekendy lub przedłużone weekendy. Prace, które będą wymagały zamknięcia torów na dłuższy czas, to m.in.: remont na Filtrowej, remont trasy dojazdowej do zajezdni Annopol, remont torów na skrzyżowaniach z ulicą Broniewskiego i wymiana szyn i rozjazdów na Kercelaku.
W planach są również modernizacje innych obiektów, m.in. budynków podstacji zasilających torowiska, przebudowa budynków ekspedycji dla motorniczych i innych obiektów na stołecznych zajezdniach. Trwają też prace w zajezdni Wola (remont przechodzi główny budynek) i zajezdni Żoliborz, gdzie m.in. przebudowywana jest sieć wodociągowa i ciepłownicza.
Napisz komentarz
Komentarze