W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- trasie tramwaju na ul. Kasprzaka
- nowej inwestycji
- terminie oddania inwestycji
Budowa trasy tramwaju na Kasprzaka w Warszawie jest już prawie zakończona. Inwestycja zostanie oddana do użytku w dwóch etapach.
Tramwaj na Kasprzaka to jedna z toczących się właśnie inwestycji tramwajowych w Warszawie. Nowa linia tramwajowa zapewni wygodny transport szynowy dla coraz szybciej zabudowującej się części Woli, jaką są Odolany, a do tego ułatwi podróże z Bemowa do centrum. Projekt obejmuje:
- budowę i przebudowę trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka i ul. Wolskiej,
- dostawę tablic systemu informacji pasażerskiej
- zakup 10 dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych.
Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra M2 – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ, a także do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Wszystkie nowe i zmodernizowane przystanki będą dostępne dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów i opiekunów z dziećmi w wózkach. Dodatkowym plusem będzie zielone torowisko. Warto dodać, że w przyszłości powstanie też kontynuacja trasy, czyli tramwaj Kasprzaka – Dworzec Zachodni.
Prace są prowadzone na odcinku o długości niemal 3,5 km. Całkowity koszt inwestycji to 205,4 mln zł.
Nowa trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż rozbudowujących się osiedli na Odolanach, w ciągu ul. Kasprzaka i Jana Kazimierza. Istniejąca trasa tramwajowa w ciągu Kasprzaka między Karolkową a Skierniewicką zostanie przebudowana. Powstanie też nowy odcinek na dalszej części Kasprzaka, od Skierniewickiej do Wolskiej. Zmieni się także odcinek na ul. Wolskiej, od Sowińskiego do Elekcyjnej.
Pasażerowie wsiądą do tramwajów z trzech nowych przystanków:
- przy Płockiej,
- przy przystanku kolejowym Warszawa Wola,
- przy ul. Ordona.
Budowa tramwaju na Kasprzaka jest już bardzo zaawansowana i ma się zakończyć na początku 2024 r. Jak zapowiadają Tramwaje Warszawskie, w I etapie otwarcia nowej trasy – w II połowie stycznia – tramwaje pojadą tylko ul. Kasprzaka (bez Wolskiej, gdzie nadal trwać będą prace). W II etapie (najprawdopodobniej II kwartał 2024 r.) tramwaje pojadą także ul. Wolską, a za to przestaną obsługiwać ul. Skierniewicką – będzie ona służyć tylko do zjazdów do zajezdni. Na razie nie są planowane zmiany w rozkładach autobusów.
Napisz komentarz
Komentarze