Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 06:16

Budowa trasy tramwaju na Kasprzaka zbliża się do końca.

Trasa tramwaju na Kasprzaka – budowa zbliża się do końca, niedługo mieszkańcy pojadą nową trasą.
Budowa trasy tramwaju na Kasprzaka zbliża się do końca.

Źródło: UM Warszawa

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • trasie tramwaju na ul. Kasprzaka
  • nowej inwestycji
  • terminie oddania inwestycji

Budowa trasy tramwaju na Kasprzaka w Warszawie jest już prawie zakończona. Inwestycja zostanie oddana do użytku w dwóch etapach.
Tramwaj na Kasprzaka to jedna z toczących się właśnie inwestycji tramwajowych w Warszawie. Nowa linia tramwajowa zapewni wygodny transport szynowy dla coraz szybciej zabudowującej się części Woli, jaką są Odolany, a do tego ułatwi podróże z Bemowa do centrum. Projekt obejmuje:

  • budowę i przebudowę trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka i ul. Wolskiej,
  • dostawę tablic systemu informacji pasażerskiej
  • zakup 10 dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych.

Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra M2 – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ, a także do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Wszystkie nowe i zmodernizowane przystanki będą dostępne dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów i opiekunów z dziećmi w wózkach. Dodatkowym plusem będzie zielone torowisko. Warto dodać, że w przyszłości powstanie też kontynuacja trasy, czyli tramwaj Kasprzaka – Dworzec Zachodni.

Prace są prowadzone na odcinku o długości niemal 3,5 km. Całkowity koszt inwestycji to 205,4 mln zł.

Nowa trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż rozbudowujących się osiedli na Odolanach, w ciągu ul. Kasprzaka i Jana Kazimierza. Istniejąca trasa tramwajowa w ciągu Kasprzaka między Karolkową a Skierniewicką zostanie przebudowana. Powstanie też nowy odcinek na dalszej części Kasprzaka, od Skierniewickiej do Wolskiej. Zmieni się także odcinek na ul. Wolskiej, od Sowińskiego do Elekcyjnej.

Pasażerowie wsiądą do tramwajów z trzech nowych przystanków:
      - przy Płockiej,
      - przy przystanku kolejowym Warszawa Wola,
      - przy ul. Ordona.

Budowa tramwaju na Kasprzaka jest już bardzo zaawansowana i ma się zakończyć na początku 2024 r. Jak zapowiadają Tramwaje Warszawskie, w I etapie otwarcia nowej trasy – w II połowie stycznia – tramwaje pojadą tylko ul. Kasprzaka (bez Wolskiej, gdzie nadal trwać będą prace). W II etapie (najprawdopodobniej II kwartał 2024 r.) tramwaje pojadą także ul. Wolską, a za to przestaną obsługiwać ul. Skierniewicką – będzie ona służyć tylko do zjazdów do zajezdni. Na razie nie są planowane zmiany w rozkładach autobusów.
 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Marek 15.01.2024 13:58
Nie ma żadnej realnej szansy na to, żeby w styczniu tramwaj pojechał Kasprzaka - nadal brakuje około 200 metrów torowiska koło Redutowej. Ktoś z gazety Wolskiej nawet nie pofatygował się sprawdzić co tam się dzieje, tylko robi przedruki. Dodatkowo nadal nie ma peronów. Połowa lutego może.

Marek 15.01.2024 13:58
Nie ma żadnej realnej szansy na to, żeby w styczniu tramwaj pojechał Kasprzaka - nadal brakuje około 200 metrów torowiska koło Redutowej. Ktoś z gazety Wolskiej nawet nie pofatygował się sprawdzić co tam się dzieje, tylko robi przedruki. Dodatkowo nadal nie ma peronów. Połowa lutego może.

KOMENTARZE
Autor komentarza: MuranowiankaTreść komentarza: Co z miejscami parkingowymi przy ul Esperanto? Mieszkańcy wielu bloków nie mają możliwości parkowania na wydzielonym miejscu przy bloki bo zabudowa z prlu na to nie pozwala. Również np. stary podest który jest w uliczce wewnetrznej bloku należy do moasta, walają się tam śmieci, ale chyba jest tam ujęcie wody...Patrząc na ten plan wygląda, że od strony Esperanto będą wjazdy na osiedle. Już nie mówię o tym, że Esperanto jest zatłoczone, bo zaraz przy Kliffor jest szkoła podstawowa, a tam gdzie ma być planowane wydłużenie miłej jest liceum i po przeciwnej stronie żłobek. Jest to wspaniała dzielnica i znalazł biznesmen sposób na zdegradowanie urokliwego Muranowa.Data dodania komentarza: 22.10.2024, 20:21Źródło komentarza: Pierwszy krok w stronę rozbiórki Klifu. Na ile to realne?Autor komentarza: Bożena WróblewskaTreść komentarza: Brak osiedli na KoleData dodania komentarza: 19.10.2024, 19:05Źródło komentarza: Najlepsze miejsca na Woli. To one budują charakter dzielnicyAutor komentarza: ArcziTreść komentarza: Kurwa by się wzięli za tych złodziei z rządu , gościa na bazarze nie chroni immunitetData dodania komentarza: 19.10.2024, 07:16Źródło komentarza: Działania Policji na wolskim bazarzeAutor komentarza: maniekTreść komentarza: Wizja lokalna? Akurat nic nie będzie w tym czasie kurzyć, hałasować, trąbić, łomotać, pędzić, blokować, wymuszać... no chyba przez przypadek :)Data dodania komentarza: 17.10.2024, 15:53Źródło komentarza: Jaka przyszłość ciężarówek na Odolanach?Autor komentarza: ciekawskiTreść komentarza: osiedle z 1 blokiem no ok 100 mieszkań z budynkiem w kształcie sześcianika to szczyt osiągnieć renomowanej firmy . A może trzeba zmienić plan do wybudowania blokowiska, działka trochę kosztowała a jeden bloczek się nie spina .Data dodania komentarza: 1.10.2024, 09:57Źródło komentarza: Zamiast mieszkań na wynajem powstaną deweloperskie. Kolejne osiedle powstanie na OdolanachAutor komentarza: JJBTreść komentarza: Może mieszkańcy chcą by 105 zahaczało a nie zachaczało o Odolany :)Data dodania komentarza: 31.08.2024, 11:41Źródło komentarza: Linia 105 zahaczy o Odolany. Burza po decyzji ZTM-u