Dzięki nowej trasie tramwajowej mieszkańcy Woli do centrum dojadą w 10 minut. Na 3,5 kilometrowej trasie znajdzie się sześć przystanków.
Na budowie linii tramwajowej rozpoczęło się już układanie szyn. Co ciekawe wcześniej tramwajem tędy można było jeździć do początku lat 90. Teraz jednak przebieg nowej linii nieco się zmieni.
Nowa trasa ma zapewnić szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż potrwa zaledwie kilka minut. Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Tramwaj dowiezie pasażerów do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Pasażerowie skorzystają z nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy J. K. Ordona. Wszystkie będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi i seniorów.
W ramach prac tramwajarze wybudują nowy odcinek torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizują ok 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i M. Kasprzaka. Na krótszym odcinku ruch tramwajowy będzie oddzielony od samochodowego.
Z kolei na perony i do przejścia będzie można dostać się z pomocą schodów, wind i pochylni.
Zielone tory a wokoło ponad 90 nowych drzew
Ostatecznie torowisko ma zostać obsadzone rozchodnikiem, który nie wymaga podlewania a jednocześnie zakwita wieloma kolorami. Ponadto tramwajarze zasadzą 94 drzewa. “Będą to rodzime gatunki liściaste – klon pospolity, jesion wyniosły, wiąz szypułkowy oraz dąb szypułkowy. Parametry drzew będą zgodne ze standardami kształtowania zieleni Warszawy. Średnica pni powinna być nie mniejsza niż 16-18 cm. Będą to drzewa o docelowych wysokościach od 8 m do nawet 20 m i średnicy korony od 2 m do nawet 15 metrów” - czytamy w oficjalnym komunikacie ratusza.
Oprócz tego zasadzone zostaną również trawy i byliny oraz 6,6 tys. m kwadratowych krzewów. Nasadzenia krzewów, traw ozdobnych i bylin wyznaczono przy peronach tramwajowych, przy skrzyżowaniach, w pasach między jezdniami oraz wzdłuż Wolskiej. Z kolei drzewa zaprojektowano jako uzupełnienie szpalerów wzdłuż Wolskiej i M. Kasprzaka i w obrębie inwestycji. Betonowe ściany przy przystanku w wykopie u zbiegu Wolskiej i M. Kasprzaka będą obsadzone pnącymi roślinami. W tym miejscu zwiększy się powierzchnia terenów zielonych – na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy będzie podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.
fot. UM Warszawa
Napisz komentarz
Komentarze