Tramwajem przez Kasprzaka. Ze sformułowaniem tym będzie mógł się utożsamić każdy mieszkaniec i mieszkanka stolicy już niebawem. Trwająca od marca 2022 roku inwestycja w rozwój transportu publicznego dobiega bowiem końca. Zapewni ona mieszkańcom, szczególnie Odolan, szybki dojazd w okolice Ronda Daszyńskiego, co odczujemy szczególnie w godzinach szczytu, kiedy autobusy wraz z samochodami stają w uciążliwych korkach. Cała trasa, której koszt budowy opiewa na kwotę 205 mln zł będzie mieć 3,5 km długości, z czego do zbudowania zostało tramwajarzom już tylko 200 m. W tym ponad 2,5 km jest pokryte zielonym rozchodnikiem.
– Termin kontraktowy całej inwestycji to koniec I kwartału 2024 r. Wszystko wskazuje jednak na to, że data uruchomienia tramwajów na nowej trasie będzie szybsza. Prace wzdłuż torowiska na Kasprzaka mają zakończyć się na dniach, po czym wystąpimy o pozwolenie na użytkowanie. Liczymy, że trasę uda się uruchomić w tym roku – powiedział w poniedziałek 4 grudnia Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
Tramwaje na nowych trasach, autobusy na razie bez zmian
Otwarcie trasy, zapowiadane dziś na początku stycznia skutkować będzie zmianą tras. Wiemy już, zarówno jak tramwaje pojadą po otwarciu ul. Kasprzaka – w tzw. I etapie, jak i po docelowym otwarciu torowiska przy ul. Wolskiej, na które przyjdzie nam jeszcze poczekać. W najbliższym czasie na ul. Kasprzaka zostaną skierowane linie 10, 11, 26 i 27. Ul. Wolską natomiast będzie kursować jedynie linia 13, z tzw. rozjazdem nakładkowym przy przystanku PKP Wolska. Linia 11 zakończy swój bieg na przystanku Nowe Bemowo, 11 – na przystanku Os. Górczewska, 26 – na Metro Młociny, a 27 tradycyjnie na Cmentarzu Wolskim.
– Nie planujemy na razie zmian w autobusach. Ewentualne zmiany będą możliwe po II etapie tramwaju wzdłuż Kasprzaka i zakończeniu przebudowy Jana Kazimierza – wyjaśnia Paweł Mudant z Zarządu Transportu Miejskiego. – Częstotliwość będzie nieco mniejsza. Liczymy, że duża liczba pasażerów przeniesie się jednak do tramwajów – zakłada Paweł Mudant. Zostanie zatem utrzymana linia 105, która przebiegać będzie przez Wolę na tym samym odcinku, co tramwaj. Będzie tak prawdopodobnie do I kwartału 2025 r., bo na ten czas szacuje się zakończenie przebudowy ul. Jana Kazimierza.
Napisz komentarz
Komentarze