Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 22:00

Skrajem Woli przejdzie w niedzielę Marsz Miliona Serc

W niedzielę Aleją Jana Pawła II przejdzie opozycyjny Marsz Miliona Serc, który – jak zapowiadają organizatorzy – ma być największym tego typu wydarzeniem w historii stolicy. Nie obejdzie się bez utrudnień dla warszawiaków i warszawianek: planowane są zmiany w parkowaniu, organizacji ruchu czy zamknięcie niektórych ulic i placów. Na trasie marszu stoją już platformy z nagłośnieniem i biało-czerwonymi flagami.

Przed nami jedno z największych tego typu politycznych wydarzeń w kraju. Ulicami stolicy, w tym leżącą na granicy Woli al. Jana Pawła II przejdzie 1 października Marsz Miliona Serc. Jest to przedwyborczy marsz organizowany przez opozycyjny komitet wyboczy Koalicji Obywatelskiej. W wydarzeniu tym mają wziąć udział nie tylko mieszkańcy i mieszkanki Warszawy, ale swoją obecność zapowiadają ludzie z najróżniejszych zakątków Polski. W związku z ogromną przewidywaną liczbą uczestników marszu – 1 milion jest to bowiem blisko połowa wszystkich osób zamieszkujących Warszawę – czekają nas ogromne utrudnienia. W czasie marszu inaczej będzie funkcjonować komunikacja miejska, a policja może zdecydować o czasowym zamknięciu ulic dla ruchu oraz objazdach.

Przed nami największe z tegorocznych wyzwań. Marsz Miliona Serc jest wydarzeniem, które – ze względu na spodziewaną liczbę uczestniczących osób – nie miało jeszcze miejsca w naszym mieście. Serdecznie zapraszamy wszystkich na ten marsz jedności. Miasto Stołeczne chce zapewnić bezpieczeństwo nie tylko wszystkim uczestniczącym, ale również pozostałym mieszkańcom Warszawy – mówił podczas konferencji na temat przygotowania stołecznych służb do marszu Tomasz Bratek, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Na ulicach pojawią się zapory antyterrorystyczne

Jak informuje Miasto Stołeczne Warszawa, niedzielne zgromadzenie rozpocznie się w samo południe na rondzie Dmowskiego. Stamtąd uczestnicy przejdą ulicą Marszałkowską do Świętokrzyskiej. Po dojściu do ronda ONZ skręcą w prawo, w aleję Jana Pawła II. To właśnie nią przejdą do ronda „Radosława”. Zakończenie zgromadzenia planowane jest na godzinę 16:00.

W zależności od liczby uczestników policja może zdecydować o zamknięciu ulic, którymi przejdzie marsz, a także dróg poprzecznych – w tym m.in. Alej Jerozolimskich, Prostej, alei „Solidarności” czy Słomińskiego. W niedzielę, 1 października, autobusy będą kursowały Traktem Królewskim. Tego dnia wyjątkowo nie będzie deptaka dla spacerowiczów na Krakowskim Przedmieściu. Autobusy linii 106, 111, 116, 128, 175, 180, 222, 503, 518 pojadą w tym rejonie trasami podstawowymi.

Cała trasa marszu objęta jest monitoringiem miejskim. Zarówno na początku trasy przemarszu, jak i na końcu kolumny zgromadzenia będą karetki pogotowia, a na trasie patrole medyczne. Sam organizator zabezpieczył na ten cel ponad tysiąc osób służby porządkowej, aby komunikować się z uczestnikami zgromadzenia i dbać o właściwy jego przebieg. W rejonie miejsca startu będą wystawione zapory antyterrorystyczne. Dbamy o to, żeby wszyscy, którzy przyjadą na marsz czuli się w Warszawie bezpiecznie – powiedział Michał Domaradzki, dyrektor Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa.

Jakie zmiany dotkną Wolę? 

1 października czeka Warszawę wiele utrudnień. W dniu marszu na ulicach, którymi przejdzie zgromadzenie, zostanie wprowadzony zakaz zatrzymywania się i postoju – także na wyznaczonych miejscach postojowych – wraz z tabliczką informującą o możliwości wywiezienia pojazdu na koszt właściciela. Dotyczy to m.in. alei Jana Pawła II (po obu stronach, na odcinku od ronda ONZ do ronda „Radosława”). Dostosowana do potrzeb ma zostać komunikacja publiczna. Tramwaje, autobusy, pociągi oraz metro mają jeździć częściej. 

- W niedzielę, 1 października, od około godziny 9.00 do 19.00 metro i tramwaje będą kursowały częściej, a do obsługi linii będą skierowane dodatkowe pojazdy Warszawskiego Transportu Publicznego. Na ulice wyjedzie blisko 100 autobusów i 60 tramwajów więcej niż normalnie w niedziele. Warto skorzystać z metra oraz połączeń kolejowych Szybką Koleją Miejską i Kolejami Mazowieckimi (obowiązuje wzajemne honorowanie biletów wszystkich rodzajów WTP i KM na obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego). – informuje miasto. 

Metro ma kursować według rozkładu powszedniego, czyli na linii M1 co 2 minuty 20 sekund a M2 – co 2 minuty i 50 sekund. Tramwaje zaś będą jeździć według sobotniego rozkładu jazdy. 

Na trasy wyjadą dodatkowe pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej: S20 (w godzinach porannych Sulejówek – Warszawa Zachodnia i popołudniowych Warszawa Zachodnia – Sulejówek Miłosna, przez Warszawę Centralną), S3 (w godzinach popołudniowych Warszawa Gdańska – Legionowo) i S30 (w godzinach porannych Legionowo – Warszawa Zachodnia). Linie SKM będą obsługiwane dłuższymi składami.

Autobusy i tramwaje na objazdach

Po zamknięciu dla ruchu rejonu placu Konstytucji oraz ulicy Waryńskiego, a także odcinka Marszałkowskiej na trasy objazdowe w al. Jana Pawła II zostaną skierowane tramwaje linii 4, 15, 18 i 35. Autobusy linii 107, 117, 118, 127, 131, 151, 158, 222, 502, 507, 514, 517, 519, 521, 522 i 525 także pojadą zmienionymi trasami.

Kolejne zmiany w kursowaniu WTP zostaną wprowadzone po wyłączeniu z ruchu ulic na trasie przemarszu. Wówczas niemożliwy będzie także przejazd ulicami poprzecznymi. Na trasy objazdowe zostaną skierowane autobusy linii: 107, 111, 117, 118, 127, 128, 131, 151, 157, 158, 160, 174, 175, 180, 190, 222, 500, 502, 507, 514, 517, 519, 521, 522, 525 oraz tramwaje linii 10, 28, 35, i 73.

Trasy linii 1, 4, 7, 9, 15, 17, 18, 20, 22, 23, 24, 26 i 33 zostaną podzielone na dwie części. Szczegóły na stronie WTP.

Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa „za tramwaj” – autobusy będą jeździły ulicami Towarową i Okopową między placem Zawiszy a przystankiem Niska 01 na Okopowej.

 

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

KOMENTARZE
Autor komentarza: MuranowiankaTreść komentarza: Co z miejscami parkingowymi przy ul Esperanto? Mieszkańcy wielu bloków nie mają możliwości parkowania na wydzielonym miejscu przy bloki bo zabudowa z prlu na to nie pozwala. Również np. stary podest który jest w uliczce wewnetrznej bloku należy do moasta, walają się tam śmieci, ale chyba jest tam ujęcie wody...Patrząc na ten plan wygląda, że od strony Esperanto będą wjazdy na osiedle. Już nie mówię o tym, że Esperanto jest zatłoczone, bo zaraz przy Kliffor jest szkoła podstawowa, a tam gdzie ma być planowane wydłużenie miłej jest liceum i po przeciwnej stronie żłobek. Jest to wspaniała dzielnica i znalazł biznesmen sposób na zdegradowanie urokliwego Muranowa.Data dodania komentarza: 22.10.2024, 20:21Źródło komentarza: Pierwszy krok w stronę rozbiórki Klifu. Na ile to realne?Autor komentarza: Bożena WróblewskaTreść komentarza: Brak osiedli na KoleData dodania komentarza: 19.10.2024, 19:05Źródło komentarza: Najlepsze miejsca na Woli. To one budują charakter dzielnicyAutor komentarza: ArcziTreść komentarza: Kurwa by się wzięli za tych złodziei z rządu , gościa na bazarze nie chroni immunitetData dodania komentarza: 19.10.2024, 07:16Źródło komentarza: Działania Policji na wolskim bazarzeAutor komentarza: maniekTreść komentarza: Wizja lokalna? Akurat nic nie będzie w tym czasie kurzyć, hałasować, trąbić, łomotać, pędzić, blokować, wymuszać... no chyba przez przypadek :)Data dodania komentarza: 17.10.2024, 15:53Źródło komentarza: Jaka przyszłość ciężarówek na Odolanach?Autor komentarza: ciekawskiTreść komentarza: osiedle z 1 blokiem no ok 100 mieszkań z budynkiem w kształcie sześcianika to szczyt osiągnieć renomowanej firmy . A może trzeba zmienić plan do wybudowania blokowiska, działka trochę kosztowała a jeden bloczek się nie spina .Data dodania komentarza: 1.10.2024, 09:57Źródło komentarza: Zamiast mieszkań na wynajem powstaną deweloperskie. Kolejne osiedle powstanie na OdolanachAutor komentarza: JJBTreść komentarza: Może mieszkańcy chcą by 105 zahaczało a nie zachaczało o Odolany :)Data dodania komentarza: 31.08.2024, 11:41Źródło komentarza: Linia 105 zahaczy o Odolany. Burza po decyzji ZTM-u