Pracownicy tramwajów wykorzystali okres letnich wakacji, aby połączyć nowe odcinki torowiska na rondzie Tybetu. Począwszy od poniedziałku, 4 września, kierowcy będą mogli jechać prosto aleją Prymasa Tysiąclecia. Autobusy komunikacji miejskiej, które wcześniej omijały rondo, wrócą na swoje standardowe trasy.
Po połączeniu torów, pracownicy tramwaju muszą jeszcze ukończyć prace na rondzie Tybetu, w tym przebudowę instalacji podziemnych, chodników i ustawienie nowych krawężników. Te prace będą prowadzone w pasie dzielącym jezdnie Kasprzaka i na narożnikach skrzyżowania. Pozwoli to przywrócić ruch samochodowy na tym obszarze.
Już w niedzielę, 3 września, wykonawca tramwaju na Kasprzaka rozpoczął przygotowania do zmiany organizacji ruchu, która zostanie w pełni wprowadzona od poniedziałku, 4 września, od godziny 10:00.
Kierowcy jadący w kierunku alei Prymasa Tysiąclecia będą mogli teraz przejechać przez rondo prosto lub skręcić w dowolnym kierunku, co oznacza, że nie będzie już konieczności zawracania na ulicy Grabowskiej. Osoby podróżujące w stronę Bemowa będą miały dostęp do jednego pasa ruchu do skrętu w lewo lub drugiego do skrętu w prawo.
Na skrzyżowaniu Kasprzaka z ulicą Bema tramwajarze wprowadzą docelową organizację ruchu. W kierunku Bemowa będą dostępne cztery pasy ruchu: do skrętu w lewo, dwa do jazdy prosto i do skrętu w prawo. W przeciwnym kierunku kierowcy będą mogli jechać prosto dwoma pasami lub skręcić w prawo. Na jezdni w tym kierunku pozostanie zatoka autobusowa zaraz za zjazdem z ronda Tybetu.
Opisane zmiany w organizacji ruchu będą obowiązywać do końca obecnego roku.
Dla pieszych, pasażerów i rowerzystów budowa i przebudowa chodników oraz ścieżek rowerowych może oznaczać pewne utrudnienia. Nadal będą musieli przechodzić przez wyspę centralną na rondzie Tybetu.
Linie autobusowe 136, 167, 178, 184, 186, 414, 523 i N43 wrócą na swoje standardowe trasy w tym obszarze. Linia 105 w kierunku Górczewskiej będzie nadal kursować objazdem Ordona i Wolską. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie Warszawskiego Transportu Publicznego.
Napisz komentarz
Komentarze