Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 19:48

Budowa metra na Górczewskiej

Rozpoczyna się budowa łącznika tunelowego pod jezdniami ulicy Górczewskiej na II linii metra. We wtorek i środę, 1 i 2 sierpnia, wykonawca prac wprowadzi kolejne etapy organizacji ruchu. Na odcinku między ulicami Lazurową a Klemensiewicza kierowcy pojadą wspólnie raz jedną, a raz drugą jezdnią ul. Górczewskiej.
Budowa metra na Górczewskiej

Źródło: Dział prasowy miasta st. Warszawy

Zanim zostaną wywiercone tunele podziemnej kolei, konieczne będzie zbudowanie łączników pomiędzy nimi. W tym celu, już teraz budowniczowie metra rozpoczynają badania i wzmocnienie gruntu. Pozwoli to w przyszłości wykonać niezbędne prace metodą bezwykopową, a sam plac budowy będzie zabezpieczony przed zalaniem i zanieczyszczeniem.

Najpierw jezdnią południową

We wtorek, 1 sierpnia, o godzinie 22:00 drogowcy przekierują ruch w obu kierunkach na jezdnię południową ulicy Górczewskiej. Na całej długości – czasowo zamkniętej – pętli autobusowej, kierowcy pojadą dwoma pasami w każdą stronę. Podróżujący w stronę Lazurowej na tym odcinku będą poruszali się „pod prąd”. Zjadą na sąsiednią jezdnię na wysokości wjazdu, a na właściwą nitkę powrócą przy wyjeździe z pętli. Wlot drogi wewnętrznej – prowadzącej w stronę ulicy Deyny – zostanie zamknięty. Dojazd dla mieszkańców będzie możliwy ulicą Narwik od strony Lazurowej lub Pełczyńskiego.

Następnie jezdnią północną

Następnego dnia – w środę, 2 sierpnia, także o godzinie 22:00, ruch w rejonie ulicy Klemensiewicza zostanie przełożony na jezdnię północną. Na tym fragmencie – „pod prąd” – ruch poprowadzi w stronę Powstańców Śląskich. Jadący w tym kierunku przejadą na sąsiednią jezdnię za pętlą tramwajową, a wrócą na właściwą przed skrzyżowaniem z Klemensiewicza. Oprócz dwóch pasów ruchu, w każdym kierunku, będą dostępne także dodatkowe do skrętu odpowiednio w lewo lub w prawo w drogę wewnętrzną (prowadzącą w stronę ulicy Pełczyńskiego) lub w Klemensiewicza.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do początku roku szkolnego.

Sygnalizacja akomodacyjna

Do zmian w organizacji ruchu zostanie dostosowana sygnalizacja świetlna. Sygnalizatory ustawione na ulicy Górczewskiej:

  • przy Klemensiewicza,
  • przejściu dla pieszych i wjeździe na pętlę autobusową,
  • i przy wyjeździe z pętli autobusowej

będą zsynchronizowane tak, aby zapewnić jak najbardziej płynną jazdę.

Zmiany dla pieszych, rowerzystów i w komunikacji miejskiej

Od środy, 2 sierpnia, wieczorem ruch pieszy i rowerowy pomiędzy Laurową a Klemensiewicza, po północnej stronie ulicy Górczewskiej, będzie się odbywał przez teren wewnętrzny osiedla – wzdłuż budynku Górczewska 228a. Będzie tu urządzony wspólny ciąg pieszo-rowerowy.

Torowisko wzdłuż ulicy Górczewskiej zostało zamknięte 17 lipca – tramwaje nie jeżdżą od skrzyżowania z Powstańców Śląskich do pętli Os. Górczewska. Linie 28 i 78 zmieniły swoje trasy. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Warszawskiego Transportu Publicznego.

Zmiany też na Połczyńskiej

Także od wtorku, 1 sierpnia, od godziny 23:00 wprowadzone zostaną zmiany na ulicy Połczyńskiej, pomiędzy ulicą Dostawczą a wjazdem do centrum handlowego. Na tym odcinku kierowcy pojadą jezdnią północną. W każdym kierunku będą dostępne dwa pasy ruchu.

Na Bemowie budowany jest niemal czterokilometrowy odcinek metra, na który składają się trzy stacje pasażerskie (Lazurowa, Chrzanów, Karolin) i Stacja Techniczno-Postojowa Karolin. Obecnie prace skupiają się na budowie ścian szczelinowych korpusów podziemnych przystanków. Zakończono już między innymi stawianie ścian dla szybu startowego TBM, który zlokalizowany jest przy stacji C01 Karolin – to stąd ruszą maszyny drążące tunele. Kontynuowane są również prace związane z przebudową instalacji podziemnych.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronach: infoulice.um.warszawa.pl oraz facebook.com/infoulice. Komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego dostępne są na stronie: wtp.waw.pl. Dodatkowo na stronie Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa i w aplikacji 19115 można zamówić bezpłatną usługę powiadomienia o planowanych utrudnieniach w ruchu i zmianach w komunikacji.

 


Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

KOMENTARZE
Autor komentarza: MuranowiankaTreść komentarza: Co z miejscami parkingowymi przy ul Esperanto? Mieszkańcy wielu bloków nie mają możliwości parkowania na wydzielonym miejscu przy bloki bo zabudowa z prlu na to nie pozwala. Również np. stary podest który jest w uliczce wewnetrznej bloku należy do moasta, walają się tam śmieci, ale chyba jest tam ujęcie wody...Patrząc na ten plan wygląda, że od strony Esperanto będą wjazdy na osiedle. Już nie mówię o tym, że Esperanto jest zatłoczone, bo zaraz przy Kliffor jest szkoła podstawowa, a tam gdzie ma być planowane wydłużenie miłej jest liceum i po przeciwnej stronie żłobek. Jest to wspaniała dzielnica i znalazł biznesmen sposób na zdegradowanie urokliwego Muranowa.Data dodania komentarza: 22.10.2024, 20:21Źródło komentarza: Pierwszy krok w stronę rozbiórki Klifu. Na ile to realne?Autor komentarza: Bożena WróblewskaTreść komentarza: Brak osiedli na KoleData dodania komentarza: 19.10.2024, 19:05Źródło komentarza: Najlepsze miejsca na Woli. To one budują charakter dzielnicyAutor komentarza: ArcziTreść komentarza: Kurwa by się wzięli za tych złodziei z rządu , gościa na bazarze nie chroni immunitetData dodania komentarza: 19.10.2024, 07:16Źródło komentarza: Działania Policji na wolskim bazarzeAutor komentarza: maniekTreść komentarza: Wizja lokalna? Akurat nic nie będzie w tym czasie kurzyć, hałasować, trąbić, łomotać, pędzić, blokować, wymuszać... no chyba przez przypadek :)Data dodania komentarza: 17.10.2024, 15:53Źródło komentarza: Jaka przyszłość ciężarówek na Odolanach?Autor komentarza: ciekawskiTreść komentarza: osiedle z 1 blokiem no ok 100 mieszkań z budynkiem w kształcie sześcianika to szczyt osiągnieć renomowanej firmy . A może trzeba zmienić plan do wybudowania blokowiska, działka trochę kosztowała a jeden bloczek się nie spina .Data dodania komentarza: 1.10.2024, 09:57Źródło komentarza: Zamiast mieszkań na wynajem powstaną deweloperskie. Kolejne osiedle powstanie na OdolanachAutor komentarza: JJBTreść komentarza: Może mieszkańcy chcą by 105 zahaczało a nie zachaczało o Odolany :)Data dodania komentarza: 31.08.2024, 11:41Źródło komentarza: Linia 105 zahaczy o Odolany. Burza po decyzji ZTM-u