Zanim zostaną wywiercone tunele podziemnej kolei, konieczne będzie zbudowanie łączników pomiędzy nimi. W tym celu, już teraz budowniczowie metra rozpoczynają badania i wzmocnienie gruntu. Pozwoli to w przyszłości wykonać niezbędne prace metodą bezwykopową, a sam plac budowy będzie zabezpieczony przed zalaniem i zanieczyszczeniem.
Najpierw jezdnią południową
We wtorek, 1 sierpnia, o godzinie 22:00 drogowcy przekierują ruch w obu kierunkach na jezdnię południową ulicy Górczewskiej. Na całej długości – czasowo zamkniętej – pętli autobusowej, kierowcy pojadą dwoma pasami w każdą stronę. Podróżujący w stronę Lazurowej na tym odcinku będą poruszali się „pod prąd”. Zjadą na sąsiednią jezdnię na wysokości wjazdu, a na właściwą nitkę powrócą przy wyjeździe z pętli. Wlot drogi wewnętrznej – prowadzącej w stronę ulicy Deyny – zostanie zamknięty. Dojazd dla mieszkańców będzie możliwy ulicą Narwik od strony Lazurowej lub Pełczyńskiego.
Następnie jezdnią północną
Następnego dnia – w środę, 2 sierpnia, także o godzinie 22:00, ruch w rejonie ulicy Klemensiewicza zostanie przełożony na jezdnię północną. Na tym fragmencie – „pod prąd” – ruch poprowadzi w stronę Powstańców Śląskich. Jadący w tym kierunku przejadą na sąsiednią jezdnię za pętlą tramwajową, a wrócą na właściwą przed skrzyżowaniem z Klemensiewicza. Oprócz dwóch pasów ruchu, w każdym kierunku, będą dostępne także dodatkowe do skrętu odpowiednio w lewo lub w prawo w drogę wewnętrzną (prowadzącą w stronę ulicy Pełczyńskiego) lub w Klemensiewicza.
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do początku roku szkolnego.
Sygnalizacja akomodacyjna
Do zmian w organizacji ruchu zostanie dostosowana sygnalizacja świetlna. Sygnalizatory ustawione na ulicy Górczewskiej:
- przy Klemensiewicza,
- przejściu dla pieszych i wjeździe na pętlę autobusową,
- i przy wyjeździe z pętli autobusowej
będą zsynchronizowane tak, aby zapewnić jak najbardziej płynną jazdę.
Zmiany dla pieszych, rowerzystów i w komunikacji miejskiej
Od środy, 2 sierpnia, wieczorem ruch pieszy i rowerowy pomiędzy Laurową a Klemensiewicza, po północnej stronie ulicy Górczewskiej, będzie się odbywał przez teren wewnętrzny osiedla – wzdłuż budynku Górczewska 228a. Będzie tu urządzony wspólny ciąg pieszo-rowerowy.
Torowisko wzdłuż ulicy Górczewskiej zostało zamknięte 17 lipca – tramwaje nie jeżdżą od skrzyżowania z Powstańców Śląskich do pętli Os. Górczewska. Linie 28 i 78 zmieniły swoje trasy. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Warszawskiego Transportu Publicznego.
Zmiany też na Połczyńskiej
Także od wtorku, 1 sierpnia, od godziny 23:00 wprowadzone zostaną zmiany na ulicy Połczyńskiej, pomiędzy ulicą Dostawczą a wjazdem do centrum handlowego. Na tym odcinku kierowcy pojadą jezdnią północną. W każdym kierunku będą dostępne dwa pasy ruchu.
Na Bemowie budowany jest niemal czterokilometrowy odcinek metra, na który składają się trzy stacje pasażerskie (Lazurowa, Chrzanów, Karolin) i Stacja Techniczno-Postojowa Karolin. Obecnie prace skupiają się na budowie ścian szczelinowych korpusów podziemnych przystanków. Zakończono już między innymi stawianie ścian dla szybu startowego TBM, który zlokalizowany jest przy stacji C01 Karolin – to stąd ruszą maszyny drążące tunele. Kontynuowane są również prace związane z przebudową instalacji podziemnych.
Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronach: infoulice.um.warszawa.pl oraz facebook.com/infoulice. Komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego dostępne są na stronie: wtp.waw.pl. Dodatkowo na stronie Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa i w aplikacji 19115 można zamówić bezpłatną usługę powiadomienia o planowanych utrudnieniach w ruchu i zmianach w komunikacji.
Napisz komentarz
Komentarze