Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 17:52

Dzielnica Wola. Deweloperzy remontują ulice 

Dzielnica Wola egzekwuje od deweloperów obowiązek partycypowania w kosztach rozbudowy miejskiej infrastruktury. 30 wolskich ulic zostało wyremontowanych lub przebudowanych w latach 2013-2022, na kolejne 45 zawarte są umowy, a na prace przy 10 ulicach wystawione są już wnioski.

Wola jest najszybciej rozwijającą się dzielnicą Warszawy położoną w bezpośrednim sąsiedztwie centrum miasta. Powstają tu liczne osiedla, biurowce, sklepy i inne inwestycje komercyjne, których budowa ma wpływ na funkcjonowanie najbliższej, a czasem nawet dalszej okolicy.

Rozwój dzielnicy to jedno, ale inwestorzy muszą pamiętać, że nowa zabudowa powoduje zwiększenie ruchu ulicznego, co może być uciążliwe dla mieszkańców – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli. Dlatego konsekwentnie wymagamy od deweloperów realizacji przebudów układu drogowego na własny koszt tak, aby dostosować go do wzmożonego ruchu spowodowanego inwestycją lub zmienionego charakteru okolicy, czy aby usunęli szkody, które powstały w trakcie budowy – dodaje. 

Urzędnikom pomaga w tym artykuł 16 ustawy o drogach publicznych, na podstawie którego inwestor ponosi koszt prac. Czasem udaje się zrealizować naprawdę ciekawe projekty, tak jak ostatnio firma inwestująca w Fabryce Norblina, zgodziła się zmienić plany na prośbę władz dzielnicy i wyeksponować odkryty podczas remontu przedwojenny bruk, który wiele lat temu został przykryty asfaltem. 

Warto również zwrócić uwagę na transparentną politykę w tym zakresie wolskiego urzędu. Wszystkie umowy podpisywane z inwestorami na podstawie tego prawa dostępne są na stronie internetowej – zaznacza Blanka Zienkiewicz, radna Woli. 

Przebudowane ulice

W latach 2013-2022 deweloperzy przeprowadzili ustawowe prace na 30 wolskich ulicach. W tym okresie remontu lub przebudowy doczekały się ul. Hubalczyków, Karlińskiego, Sowińskiego na dwóch odcinkach, Nakielska, Goleszowska, Worcella, Gizów, Warneńczyka, Wschowska, dwa odcinki Karolkowej i Pawiej, Sienna, Pańska, Miedziana, Chmielna, Pereca, Łucka, Wajnberga, Krochmalna, Wronia, Ogrodowa, Belottiego, Wawrzyszewska, Św. Stanisława, Kolska i Kłopot. 

W kolejce na remont czekają ulice, na które zawarto już umowy. Są to ul. Waliców, Burakowska, Karlińskiego, Kotlarska, Warneńczyka, Św. Stanisława, Stroma, Sienna, Bodzanty, Szarych Szeregów, Wronia, nowy odcinek Nakielskiej, dwa odcinki Łuckiej, projektowany odcinek Leszno/Solidarności, Pustola/Sowińskiego, Pola/Człuchowska, Miedziana/Pańska, Dzielna, Brylowska, Dzielna/Pawia, Szarych Szeregów, Norwida/Szulborska/Baltazara, Krochmalna, projektowana ulica w okolicach Kolejowej, Ludwiki, Ciepła, Złota, Wronia, Sowińskiego, dwa odcinki Pańskiej, projektowana ulica w okolicach Ordona, Ogrodowa, Sienna, Giełdowa/Dorożkarska, kolejny odcinek Krochmalnej, Koszycka, Człuchowska/Stroma, Wronia oraz Ciołka/Brożka/Koszycka. 

Kolejne wnioski czekają na opinię

Na przebudowę ul. Newelskiej, Młocińskiej, dwóch odcinków Ciołka, Waliców, Dzielnej, Przasnyskiej, Pańskiej/Miedzianej/Srebrnej, Siennej/Śliskiej oraz Karolkowej/Szarych Szeregów wystawione zostały wnioski, które czekają obecnie na opinię, a remonty będą realizowane w późniejszym terminie. 

W październiku dodatkowo w Warszawie wprowadzona została nowa, jednolita i uproszczona procedura. Będą z niej mogli skorzystać inwestorzy obiektów handlowych powyżej 1 tys. m kw. lub innej zabudowy o powierzchni powyżej 5 tys. m kw. Obsługą wniosków składanych przez inwestorów zajmie się specjalny zespół pod przewodnictwem Zarządu Dróg Miejskich. 

Link do miejsca, gdzie publikowane są umowy: https://wola.um.warszawa.pl/-/umowy-podpisywane-z-art-16-ustawy-o-drogach-publicznych(otwiera się w nowej karcie) 

źródło: informacja prasowa

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

KOMENTARZE
Autor komentarza: MuranowiankaTreść komentarza: Co z miejscami parkingowymi przy ul Esperanto? Mieszkańcy wielu bloków nie mają możliwości parkowania na wydzielonym miejscu przy bloki bo zabudowa z prlu na to nie pozwala. Również np. stary podest który jest w uliczce wewnetrznej bloku należy do moasta, walają się tam śmieci, ale chyba jest tam ujęcie wody...Patrząc na ten plan wygląda, że od strony Esperanto będą wjazdy na osiedle. Już nie mówię o tym, że Esperanto jest zatłoczone, bo zaraz przy Kliffor jest szkoła podstawowa, a tam gdzie ma być planowane wydłużenie miłej jest liceum i po przeciwnej stronie żłobek. Jest to wspaniała dzielnica i znalazł biznesmen sposób na zdegradowanie urokliwego Muranowa.Data dodania komentarza: 22.10.2024, 20:21Źródło komentarza: Pierwszy krok w stronę rozbiórki Klifu. Na ile to realne?Autor komentarza: Bożena WróblewskaTreść komentarza: Brak osiedli na KoleData dodania komentarza: 19.10.2024, 19:05Źródło komentarza: Najlepsze miejsca na Woli. To one budują charakter dzielnicyAutor komentarza: ArcziTreść komentarza: Kurwa by się wzięli za tych złodziei z rządu , gościa na bazarze nie chroni immunitetData dodania komentarza: 19.10.2024, 07:16Źródło komentarza: Działania Policji na wolskim bazarzeAutor komentarza: maniekTreść komentarza: Wizja lokalna? Akurat nic nie będzie w tym czasie kurzyć, hałasować, trąbić, łomotać, pędzić, blokować, wymuszać... no chyba przez przypadek :)Data dodania komentarza: 17.10.2024, 15:53Źródło komentarza: Jaka przyszłość ciężarówek na Odolanach?Autor komentarza: ciekawskiTreść komentarza: osiedle z 1 blokiem no ok 100 mieszkań z budynkiem w kształcie sześcianika to szczyt osiągnieć renomowanej firmy . A może trzeba zmienić plan do wybudowania blokowiska, działka trochę kosztowała a jeden bloczek się nie spina .Data dodania komentarza: 1.10.2024, 09:57Źródło komentarza: Zamiast mieszkań na wynajem powstaną deweloperskie. Kolejne osiedle powstanie na OdolanachAutor komentarza: JJBTreść komentarza: Może mieszkańcy chcą by 105 zahaczało a nie zachaczało o Odolany :)Data dodania komentarza: 31.08.2024, 11:41Źródło komentarza: Linia 105 zahaczy o Odolany. Burza po decyzji ZTM-u