Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 3 grudnia 2024 18:29

Rondo Kercelak najbardziej niebezpiecznym skrzyżowaniem w całej Warszawie

W roku 2022 na drogach stolicy zginęły 33 osoby – najmniej od początku zbierania statystyk. Jak wynika z raportu o stanie bezpieczeństwa drogowego przygotowanego przez Zarząd Dróg Miejskich, na Woli znajdują się dwa z trzech skrzyżowań o największej liczbie wypadków w całej Warszawie.

Z roku na rok stołeczne ulice są coraz bezpieczniejsze. Ograniczanie parkowania i zwiększanie widoczności w pobliżu przejść, zmiany w prawie dające pierwszeństwo pieszym, uspokojenie ruchu na ulicach czy wymiana oświetlenia na nowe – wszystkie te działania przynoszą realne efekty, które są widoczne w statystykach. Najnowsze dane o stanie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Warszawie z 2022 roku zebrał Zarząd Dróg Miejskich, który przygotował na ten temat szczegółowy raport. Wykorzystał on informacje o zdarzeniach drogowych pozyskane przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji.

Z raportu wynika przede wszystkim jedno: liczba śmiertelnych ofiar na warszawskich ulicach systematycznie spada. W ubiegłym roku były to 33 osoby – 9 mniej niż w roku 2021 oraz najmniej w historii zbierania statystyk, która sięga początków lat 80-tych XX w. Jeszcze trzydzieści lat temu liczba ta oscylowała między 200 a 300 ofiar rocznie. Trend spadkowy dotyczy także liczby wypadków, która na przestrzeni lat maleje, choć wzrosła w stosunku do roku 2021. Najprawdopodobniej ma to związek z wyjściem z pandemii i zwiększoną mobilnością warszawiaków i warszawianek. W roku 2022 na stołecznych ulicach doszło do łącznie 753 wypadków, które w ogromnej większości zostały spowodowane przez kierujących pojazdami (95,2% wszystkich wypadków). W ponad 100 przypadkach sprawcami byli rowerzyści oraz hulajnogiści.  

Źródło: Raport o stanie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Warszawie w 2022 roku - ZDM Warszawa

Wola jedną z trzech dzielnic o największej ilości wypadków

Na Woli sytuacja nie jest korzystna. W 2022 roku w naszej dzielnicy doszło do 86 wypadków. Więcej było tylko na Mokotowie (106) oraz w Śródmieściu (112). Pomimo to jest i tak niż przed pandemią, kiedy to Wola prowadziła w tym niechlubnym rankingu z niemal 2 razy większą liczbą wypadków. Wśród skrzyżowań o największej liczbie wypadków w całej Warszawie są dwa znajdujące się w granicach Woli: Rondo Kercelak (Al. Solidarności – Okopowa) oraz Rondo ONZ (Świętokrzyska – Prosta – al. Jana Pawła II). Na Kercelaku doszło do 6 wypadków, w których zostało rannych 6 osób, a na ONZ – do 4 wypadków z czterema rannymi. Wyraźnie kolizyjne są też odcinek al. Jerozolimskich pomiędzy ul. Żelazną a pl. Zawiszy oraz al. Obrońców Grodna pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia i Lazurową, gdzie miało miejsce łącznie 6 wypadków. W 2022 roku na Woli zginęła jedna osoba.   

Warszawski audyt bezpieczeństwa z nominacją do nagrody

Do wielu z wypadków dochodziło na przejściach dla pieszych. W Warszawie do badania bezpieczeństwa na tzw. zebrach podchodzi się z dużą uwagą. W latach 2016-2020 ZDM w Warszawie przeprowadził kompleksowy audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego na wszystkich przejściach dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej. Eksperci przebadali 4093 zebry i poddali analizie około 30 kryteriów, takich jak organizacja ruchu, widoczność, oświetlenie, czy ułatwienia dla osób niepełnosprawnych. Na podstawie wyników tworzone są decyzje dotyczące zmian w infrastrukturze i kolejności tych inwestycji. Są to m.in. budowa sygnalizacji świetlnych, montowanie oświetlenia na przejściach dla pieszych, instalowanie progów zwalniających, azyli dla pieszych czy wyniesionych przejść.

- To było przedsięwzięcie bez precedensu jeśli chodzi o skalę (ponad 4 tys. przejść), drobiazgowość (30 kryteriów) i innowacyjne podejście wykraczające poza przepisowe minima dotyczące projektowania dróg. Ten wysiłek został doceniony nominacją do prestiżowej europejskiej nagrody EU Urban Road Safety Award. – wyjaśniają autorzy raportu.

 

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

łoludzie 31.05.2024 01:34
Plackowanie świeczników łodygami? Czemu nie

łoludzie 31.05.2024 01:34
Plackowanie świeczników łodygami? Czemu nie

KOMENTARZE
Autor komentarza: TeresaTreść komentarza: Brakuje jednak edukacji w zakresie szanowanua otaczającej nas zieleni, utrzymania czystoście. Wszędzie widać śmieci, porzucone hutelki po alkoholu, puszki. Bardzo często właściciele piesków nie sprzątaja po nich, wręcz wyprowadzają je na spacer poza obręb zamieszkiwanych pisesji i tam pieski się załatwiają. Kochani edukacja również ma ogromne zanczenie. PozdrawiamData dodania komentarza: 1.12.2024, 20:38Źródło komentarza: Ile i jak Wola wydaje na pieniądze na promocję? Sprawdziliśmy toAutor komentarza: MuranowiankaTreść komentarza: Co z miejscami parkingowymi przy ul Esperanto? Mieszkańcy wielu bloków nie mają możliwości parkowania na wydzielonym miejscu przy bloki bo zabudowa z prlu na to nie pozwala. Również np. stary podest który jest w uliczce wewnetrznej bloku należy do moasta, walają się tam śmieci, ale chyba jest tam ujęcie wody...Patrząc na ten plan wygląda, że od strony Esperanto będą wjazdy na osiedle. Już nie mówię o tym, że Esperanto jest zatłoczone, bo zaraz przy Kliffor jest szkoła podstawowa, a tam gdzie ma być planowane wydłużenie miłej jest liceum i po przeciwnej stronie żłobek. Jest to wspaniała dzielnica i znalazł biznesmen sposób na zdegradowanie urokliwego Muranowa.Data dodania komentarza: 22.10.2024, 20:21Źródło komentarza: Pierwszy krok w stronę rozbiórki Klifu. Na ile to realne?Autor komentarza: Bożena WróblewskaTreść komentarza: Brak osiedli na KoleData dodania komentarza: 19.10.2024, 19:05Źródło komentarza: Najlepsze miejsca na Woli. To one budują charakter dzielnicyAutor komentarza: ArcziTreść komentarza: Kurwa by się wzięli za tych złodziei z rządu , gościa na bazarze nie chroni immunitetData dodania komentarza: 19.10.2024, 07:16Źródło komentarza: Działania Policji na wolskim bazarzeAutor komentarza: maniekTreść komentarza: Wizja lokalna? Akurat nic nie będzie w tym czasie kurzyć, hałasować, trąbić, łomotać, pędzić, blokować, wymuszać... no chyba przez przypadek :)Data dodania komentarza: 17.10.2024, 15:53Źródło komentarza: Jaka przyszłość ciężarówek na Odolanach?Autor komentarza: ciekawskiTreść komentarza: osiedle z 1 blokiem no ok 100 mieszkań z budynkiem w kształcie sześcianika to szczyt osiągnieć renomowanej firmy . A może trzeba zmienić plan do wybudowania blokowiska, działka trochę kosztowała a jeden bloczek się nie spina .Data dodania komentarza: 1.10.2024, 09:57Źródło komentarza: Zamiast mieszkań na wynajem powstaną deweloperskie. Kolejne osiedle powstanie na Odolanach