Wielkie zmiany nadchodzą dla mieszkańców Warszawy. Aleja Jana Pawła II, jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych, ma przejść kompleksową metamorfozę.
Tamwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wykonanie projektu, który obejmie nie tylko przebudowę samych torów tramwajowych, ale również zmiany w organizacji ruchu samochodowego, rowerowego i pieszych.
Jedną z zapowiadanych zmian jest zastąpienie dotychczasowego tłucznia na torach zielonym rozchodnikiem. Tramwajarze, coraz częściej korzystający z tego rozwiązania, planują zastosować je również w alei Jana Pawła II.
Oprócz zmian w torowisku, planowane są również znaczące udogodnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej. Przystanki tramwajowe zostaną poszerzone, tak aby wygodnie korzystały z nich osoby niepełnosprawnościami, seniorzy oraz rodzice z wózkami dziecięcymi.
Na ulicy Stawki pojawią się także wspólne przystanki dla tramwajów i autobusów, a przy skrzyżowaniu z aleją Jana Pawła II powstaną wydzielone perony. W rejonie ulicy Dzikiej przewidziano tzw. przystanki wiedeńskie, które będą stanowić podniesione fragmenty jezdni, ułatwiające pasażerom wsiadanie i wysiadanie z komunikacji miejskiej.
Ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni
Inwestycja nie ominie również rowerzystów. Obecnie droga dla rowerów w alei Jana Pawła II istnieje tylko po jednej stronie ulicy. Jednak po przeprowadzonej modernizacji, rowerzyści będą mogli korzystać z dwóch stron ulicy między skrzyżowaniem z aleją Solidarności a rondem Zgrupowania AK "Radosław". Dodatkowo, przy każdym skrzyżowaniu powstaną przejazdy i zjazdy w przecznice, które ułatwią płynne poruszanie się rowerzystom po tym obszarze.
Cała inwestycja została podzielona na etapy. Pierwszy etap obejmie projekty dla alei Jana Pawła II na odcinku od alei Solidarności do ulicy Dzikiej oraz ulicy Stawki. Wykonawca, który zostanie wybrany w przetargu, będzie miał 25 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej dla tej części. Kolejne etapy obejmą rondo Zgrupowania AK "Radosław" oraz aleję Jana Pawła II na odcinku od ronda do placu Grunwaldzkiego. Prace budowlane są planowane na lata 2028-2029.
Przeczytaj również: Rondo Radosława przejdzie remont
Napisz komentarz
Komentarze