Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 21:23

Więcej zieleni w al. Jana Pawła II i przebudowa

Wielkie zmiany nadchodzą dla mieszkańców Warszawy. Aleja Jana Pawła II, jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych, ma przejść kompleksową metamorfozę.

Tamwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wykonanie projektu, który obejmie nie tylko przebudowę samych torów tramwajowych, ale również zmiany w organizacji ruchu samochodowego, rowerowego i pieszych.

Jedną z zapowiadanych zmian jest zastąpienie dotychczasowego tłucznia na torach zielonym rozchodnikiem. Tramwajarze, coraz częściej korzystający z tego rozwiązania, planują zastosować je również w alei Jana Pawła II.

Oprócz zmian w torowisku, planowane są również znaczące udogodnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej. Przystanki tramwajowe zostaną poszerzone, tak aby wygodnie korzystały z nich osoby niepełnosprawnościami, seniorzy oraz rodzice z wózkami dziecięcymi.

Na ulicy Stawki pojawią się także wspólne przystanki dla tramwajów i autobusów, a przy skrzyżowaniu z aleją Jana Pawła II powstaną wydzielone perony. W rejonie ulicy Dzikiej przewidziano tzw. przystanki wiedeńskie, które będą stanowić podniesione fragmenty jezdni, ułatwiające pasażerom wsiadanie i wysiadanie z komunikacji miejskiej.

Ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni

Inwestycja nie ominie również rowerzystów. Obecnie droga dla rowerów w alei Jana Pawła II istnieje tylko po jednej stronie ulicy. Jednak po przeprowadzonej modernizacji, rowerzyści będą mogli korzystać z dwóch stron ulicy między skrzyżowaniem z aleją Solidarności a rondem Zgrupowania AK "Radosław". Dodatkowo, przy każdym skrzyżowaniu powstaną przejazdy i zjazdy w przecznice, które ułatwią płynne poruszanie się rowerzystom po tym obszarze.

Cała inwestycja została podzielona na etapy. Pierwszy etap obejmie projekty dla alei Jana Pawła II na odcinku od alei Solidarności do ulicy Dzikiej oraz ulicy Stawki. Wykonawca, który zostanie wybrany w przetargu, będzie miał 25 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej dla tej części. Kolejne etapy obejmą rondo Zgrupowania AK "Radosław" oraz aleję Jana Pawła II na odcinku od ronda do placu Grunwaldzkiego. Prace budowlane są planowane na lata 2028-2029.

Przeczytaj również: Rondo Radosława przejdzie remont


zielona-jana-pawla_wiz_01_graf.-Tramwaje-Warszawskie

zielona-jana-pawla_wiz_01_graf.-Tramwaje-Warszawskie

aleja jana pawła II

aleja jana pawła II

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

KOMENTARZE
Autor komentarza: MuranowiankaTreść komentarza: Co z miejscami parkingowymi przy ul Esperanto? Mieszkańcy wielu bloków nie mają możliwości parkowania na wydzielonym miejscu przy bloki bo zabudowa z prlu na to nie pozwala. Również np. stary podest który jest w uliczce wewnetrznej bloku należy do moasta, walają się tam śmieci, ale chyba jest tam ujęcie wody...Patrząc na ten plan wygląda, że od strony Esperanto będą wjazdy na osiedle. Już nie mówię o tym, że Esperanto jest zatłoczone, bo zaraz przy Kliffor jest szkoła podstawowa, a tam gdzie ma być planowane wydłużenie miłej jest liceum i po przeciwnej stronie żłobek. Jest to wspaniała dzielnica i znalazł biznesmen sposób na zdegradowanie urokliwego Muranowa.Data dodania komentarza: 22.10.2024, 20:21Źródło komentarza: Pierwszy krok w stronę rozbiórki Klifu. Na ile to realne?Autor komentarza: Bożena WróblewskaTreść komentarza: Brak osiedli na KoleData dodania komentarza: 19.10.2024, 19:05Źródło komentarza: Najlepsze miejsca na Woli. To one budują charakter dzielnicyAutor komentarza: ArcziTreść komentarza: Kurwa by się wzięli za tych złodziei z rządu , gościa na bazarze nie chroni immunitetData dodania komentarza: 19.10.2024, 07:16Źródło komentarza: Działania Policji na wolskim bazarzeAutor komentarza: maniekTreść komentarza: Wizja lokalna? Akurat nic nie będzie w tym czasie kurzyć, hałasować, trąbić, łomotać, pędzić, blokować, wymuszać... no chyba przez przypadek :)Data dodania komentarza: 17.10.2024, 15:53Źródło komentarza: Jaka przyszłość ciężarówek na Odolanach?Autor komentarza: ciekawskiTreść komentarza: osiedle z 1 blokiem no ok 100 mieszkań z budynkiem w kształcie sześcianika to szczyt osiągnieć renomowanej firmy . A może trzeba zmienić plan do wybudowania blokowiska, działka trochę kosztowała a jeden bloczek się nie spina .Data dodania komentarza: 1.10.2024, 09:57Źródło komentarza: Zamiast mieszkań na wynajem powstaną deweloperskie. Kolejne osiedle powstanie na OdolanachAutor komentarza: JJBTreść komentarza: Może mieszkańcy chcą by 105 zahaczało a nie zachaczało o Odolany :)Data dodania komentarza: 31.08.2024, 11:41Źródło komentarza: Linia 105 zahaczy o Odolany. Burza po decyzji ZTM-u