Rozpoczęły się prace nad zwężeniem ulicy Marszałkowskiej i stworzeniem drogi rowerowej. Jest to jedna z wielu inwestycji rowerowych zaplanowanych na ten rok - informują władze miasta.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o zapowiadanych inwestycjach rowerowych przez miasto,
- o tym ile ZDM planuje w tym roku wykonac nowych ścieżek rowerowych.
Władze Warszawy postanowiły dokończyć teleport rowerowy na Marszałkowskiej, który zaczyna się na skrzyżowaniu z ulicą Królewską, a kończy przy placu Bankowym. Na przebudowie zyskać mają nie tylko rowerzyści, ale także piesi. Z myślą o ich bezpieczeństwie i komforcie zostaną przebudowane chodniki, a także pojawi się szpaler drzew.
Dołącz do grupy na Facebooku Wola – Platforma Sąsiedzka.
Dyskutuj, ogłaszaj i pytaj.
"Drogi rowerowe realizujemy nie tylko w centrum Warszawy, ale powodem, dla którego robimy adaptację ulicy Marszałkowskiej pod kątem ruchu rowerowego, pieszego i też uporządkowania kwestii parkowania w tym rejonie" - oznajmił na środowej konferencji prasowej Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
Trasa wzdłuż Marszałkowskiej ma być gotowa do końca roku. Nie urwie się ona przy placu Bankowym. Jeszcze w tym roku ZDM planuje przetarg na kolejne odcinki drogi rowerowej wzdłuż Andersa, by połączyć centrum z siecią ścieżek na Żoliborzu. Ta inwestycja, a także m.in. drogi przy al. Solidarności i na Rondzie Zesłańców Syberyjskich będą mogły być zrealizowane przy wsparciu pieniędzy z Unii Europejskiej.
Do końca roku miasto planuje wybudować około 30 km dróg rowerowych. "10 lat temu w roku 2011 dysponowaliśmy w Warszawie 200 km tras rowerowych i to były drogi niezbyt dobrej jakości. W tym czasie udało się bardzo wiele zmienić. W tym roku dysponujemy już siecią 740 km tras rowerowych i chcemy dobić do 800 km w roku przyszłym" - zapewnił wiceprezydent.
Na liście ważnych tras są szlaki, które mają ułatwić dojazd do centrum z Woli
Łukasz Puchalski, pełnomocnik prezydenta Warszawy ds. komunikacji rowerowej i dyr. ZDM. podkreślił, że 30 km "to i dużo i mało". Jeszcze kilka lat temu budowane były 50-60 km odcinki tras rowerowych. "Zmieniają się czasy, mamy ograniczone finansowanie i brak dopływu środków unijnych" - zaznaczył Puchalski. "Trzeba zrobić miejsce pod infrastrukturę rowerową. Skończyły się już proste projekty, gdzie ciągnęliśmy infrastrukturę rowerową nie wchodząc w duże kolizje z jezdnią, sieciami czy zielenią" - dodał.
Równocześnie miasto szykuje kolejne inwestycje, by zgłosić je w konkursie na dofinansowanie ze środków unijnych. Na liście znajdują się tak ważne trasy jak ul. Andersa i Bonifraterska oraz al. Solidarności (od Okopowej do al. Jana Pawła II), które ułatwią dojazd do centrum z Żoliborza, Woli i Bemowa. Miasto chce też zakończyć z rowerowym absurdem na Rondzie Zesłańców Syberyjskich, gdzie kluczowa trasa kończy się schodami.
Zarząd Dróg Miejskich zapowiada, że chce skoncentrować się także na prawej stronie Wisły.
Miasto projektuje przebudowę ul. Okrzei, która jest przedłużeniem budowanego mostu pieszo-rowerowego i otworzy dojazd rowerem między Starą Pragą a Powiślem. Na liście szykowanych inwestycji są też tak ważne trasy jak al. Waszyngtona, ul. Patriotów, ul. Lucerny czy ul. Niemcewicza w Wesołej.
PAP/GazetaWoli
Przeczytaj również: Rowery miejskie powracają na ulice. Będzie łatwiej i wygodniej
Miejska mobilność przechodzi w ostatnich latach przechodzi prawdziwą rewolucję. Widać to gołym okiem na warszawskich ulicach, po których coraz częściej mieszkańcy i mieszkanki miasta poruszają się rowerami czy hulajnogami elektrycznymi. Sprzyja temu powstawanie dróg rowerowych na kolejnych ulicach oraz wzrost dostępności alternatywnych dla samochodu środków transportu – chociażby poprzez Veturilo, czyli miejski system wypożyczania rowerów, który w Warszawie funkcjonuje już dekadę.
Napisz komentarz
Komentarze