To niewątpliwie trudny okres dla mieszkańców Odolan. Nowa organizacja ruchu na Kasprzaka, związana z budową trasy tramwajowej doprowadziła do ogromnych problemów z wyjazdem z osiedla, szczególnie w godzinach szczytu. Według wolskiego ratusza warto pochylić się nad buspasem na Kasprzaka, który przebiegałby przez pas, na którym obecnie składowane są materiały.
W 2023 do centrum w 10 minut. Takie jest założenie nowej tramwajowej trasy, która połączy Rondo Daszyńskiego z Redutą Wolską i ma usprawnić dojazd transportem publicznym ze słabo skomunikowanych Odolan. Jak przekonują tramwajarze, budowa tramwaju na Kasprzaka weszła w decydującą fazę robót, a prace przebiegają bardzo sprawnie. Ten optymizm nie udziela się jednak wśród mieszkańców osiedli przy Jana Kazimierza, którzy od dwóch tygodni zmagają się z realnym problemem z wyjazdem z Odolan i są zmuszeni do stania w tworzących się korkach. Przy czym nie ma znaczenia, czy wybierają tzw. "zbiorkom", czy przemieszczają się własnym samochodem - wszyscy stoją po równo, nawet do czterdziestu minut.
- Na utrudnienia narzekają mieszkańcy, dla których od dwóch tygodni wydostanie się samochodem z podziemnego garażu czy dalej z dzielnicy w stronę centrum staje się praktycznie niemożliwe - opowiada Mariusz Budziszewski, radny Warszawy. Rozwiązaniem tej sytuacji wydaje się usprawnienie transportu publicznego. - Za przykład może posłużyć pomysł z ulicy Górczewskiej, gdzie autobusy przejeżdżały przez plac budowy metra - objaśnił Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli, który widzi taką możliwość wprowadzenia takiej opcji, zastosowanej wcześniej na ul. Górczewskiej, również w tej sytuacji. - Na nawierzchni ulicy Kasprzaka składowane są materiały budowlane w miejscu, gdzie obecnie mógłby powstać buspas – dodaje Strzałkowski.
Tymczasowa organizacja ruchu została wprowadzona z początkiem października tego roku i według planów Tramwajów Warszawskich ma się utrzymać do końca roku. Zmiany obowiązują na odcinku od ul. Sowińskiego do Bema. Zamknięta została jezdnia ul. Wolskiej w kierunku centrum, zmieniła się także liczba pasów na pozostałych ulicach w obszarze nowego placu budowy przy ul. Kasprzaka.
Obserwowaliśmy dziś ruch na Kasprzaka o godz. 11:30 i pomimo godziny poza szczytem tworzyły się korki, szczególnie do skrętu na Ordona ze strony centrum. Te w stronę centrum płynnie przesuwały się, jednak o tej godzinie ruch jest dużo mniejszy niż zazwyczaj.
fot. Hubert Malczewski - Gazeta Woli
Mieszkańcy zaskoczeni zmianą ruchu
Władze dzielnicy i warszawscy radni chcą zachęcić mieszkańców do pozostawienia aut w domach, co ma pozwolić zapewnić wystarczającą przepustowość. Uda się to tylko wtedy, gdy autobusy będą poruszać się sprawnie, omijając tym samym korki. Mieszkańcy natomiast skarżą się, że zostali zaskoczeni zmianą ruchu, a wyjazd z wielotysięcznej dzielnicy mieszkaniowej jest zorganizowany w sposób prowizoryczny.
Na zadane Tramwajom Warszawskim pytanie o wcześniejsze spotkania z mieszkańcami czy udział opinii publicznej na etapie przygotowania organizacji ruchu nie otrzymaliśmy jasnej odpowiedzi, a raczej próbę ominięcia tematu.
- Przykładamy bardzo dużą wagę do planowania organizacji ruchu na czas budowy tramwaju. Z tego powodu, co dwa tygodnie odbywają się koordynacyjne zebrania sztabu inwestycji, w których biorą udział przedstawiciele wykonawcy, miejskich biur i zarządów, a także obecny jest zawsze przedstawiciel dzielnicy Wola. - odpowiedział nam Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Trawmajów Warszawskich. Poprosiliśmy też o notatkę z ostatniego spotkania, które odbyło się 10 października przy udziale Tramwajów Warszawskich, Urzędu Dzielnicy Wola, Zarządu Transportu Miejskiego, MPWiK i Zarządu Dróg Miejskich. Tramwajarze rzekomo nie posiadają takiej notatki i nie są administratorem tych spotkań. Wolski urząd z kolei twierdzi, że to Tramwaje Warszawskie jako organizator powinny przekazać treść notatki.
Napisz komentarz
Komentarze