W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- rowerowym maju
- zasadach rejestracji
Rowerowy Maj
Rowerowy Maj oficjalnie rozpocznie się 5 maja, ale rekrutacja do ósmej edycji warszawskiej kampanii wystartowała już w styczniu i potrwa do pierwszych dni lutego.
W imieniu organizatorów zapraszamy stołeczne szkoły podstawowe i przedszkola, również niepubliczne, do zabawy i promowania aktywnej mobilności!
W tym roku Rowerowy Maj rozkręci młodych warszawiaków już po raz ósmy. Organizatorzy będą zachęcać do wyboru aktywnych środków transportu w dojazdach na poranne zajęcia, promować zdrowy styl życia i przyjazną środowisku zrównoważoną mobilność. Kampania znów przyczyni się do tego, że w okolicy większości szkół i przedszkoli będzie tłoczno i kolorowo od rowerów, hulajnóg czy deskorolek i to nie tylko w maju.
Obecnie trwają zapisy do kolejnej edycji coraz bardziej rozpoznawalnej i lubianej kampanii. Do udziału w akcji organizatorzy zapraszają dzieci, młodzież oraz pracowników szkół podstawowych i przedszkoli zlokalizowanych na terenie miasta stołecznego Warszawy. Zgłoszenia mogą wysyłać także placówki niepubliczne, o ile spełniają zasady określone w Regulaminie warszawskiej kampanii. Mailowe zaproszenia wraz z linkiem do rejestracji trafiły już do większości szkół podstawowych i przedszkoli, ale informacje o rekrutacji rozesłano także do wszystkich Urzędów Dzielnic z prośbą o dodatkowe powiadomienie placówek znajdujących się na ich terenie.
Rejestracja
Rejestracji do kampanii dokonuje dyrekcja placówki lub osoba przez nią upoważniona. Zgłaszając placówkę należy wyznaczyć koordynatorów kampanii – minimum jednego, maksimum trzech.
W 2024 roku w kampanii wzięło udział 501 warszawskich szkół i przedszkoli – ponad 110 000 uczestników „wykręciło” przeszło dwa i pół miliona aktywnych przejazdów. Czy kolejna odsłona kampanii będzie równie popularna i spektakularna? Tego dowiemy się już na początku czerwca.
Zdrowe nawyki transportowe i dobra zabawa
Głównym pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest miasto Gdańsk, ale Rowerowy Maj stał się nieodłącznym elementem i ważnym akcentem także warszawskiej wiosny. Na czym polega fenomen tej kampanii?
Przede wszystkim na tym, że łączy ona zabawę z ważnym społecznie celem. Rozgrywa się na trzech poziomach: indywidualnym, klasowym i szkolnym/przedszkolnym. Poprzez zabawę połączoną z elementami rywalizacji kształtuje w najmłodszych zdrowe nawyki transportowe oraz buduje ich świadomość na temat wpływu każdego z nas na jakość powietrza w mieście.
W trakcie kampanii, ale coraz częściej także przed jej startem i po jej zakończeniu, uczniowie szkół podstawowych, przedszkolaki, a przy okazji także rodzice, nauczyciele i inni pracownicy placówek przesiadają się z samochodów na rowery, hulajnogi, deskorolki czy rolki, by aktywnie dojeżdżać na zajęcia oraz do pracy. Każdy majowy dojazd zrealizowany przy pomocy jednego z aktywnych środków transportu jest nagradzany naklejką. A naklejki gwarantują nagrody – im więcej aktywnych dojazdów, tym większa szansa na zdobycie ciekawych nagród. Ale przede wszystkim liczy się satysfakcja z wysiłku i podjęcia wyzwania. Są też inne korzyści – zdrowe nawyki, rozwijanie samodzielności i bardziej przyjazne, bezpieczniejsze dla mieszkańców miasto.
Rejestracja trwa do 7 lutego 2025 r.
Napisz komentarz
Komentarze