Pasaż Wolski powinien mieć więcej zieleni, miejsc na spacery i dbania o porządek – takich zmian chcieliby sąsiedzi, wynika z przeprowadzonego przez WCK i UW badania opinii publicznej.
Wolskie Centrum Kultury właśnie przeprowadziło wspólnie z Instytutem Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego badanie opinii publicznej – mówi Krzysztof Mikołajewski, dyrektor Wolskiego Centrum Kultury.
Wyniki badań pozwolą władzom dzielnicy lepiej zrozumieć, czego potrzebują mieszkańcy w tym rejonie.
Wskazują oni, że choć oczekują zmian, to są pewne usługi, z którymi trudno im by było się rozstać – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli.
Pytani przez ankieterów w większości opowiadali się za modernizacją okolic pasażu Wolskiego. Na pewno widzieliby tam więcej zieleni. Z drugiej strony nie chcieliby tracić dostępu do oferty gastronomiczno – usługowej w okolicy. Za szczególnie wartościowe uznali oferty „Rurek z prawdziwą bitą śmietaną”, „Pizzeri u Dziada”, czy „kebabu Sapko Express”.
Badania prowadzone są w ramach przygotowanej wspólnie przez Dzielnicę Wola, Wolskie Centrum Kultury i Zakład Gospodarowania Nieruchomościami akcji, mającej ograniczyć negatywne skutki wdrożenia założeń przygotowywanego przez miejskie Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego planu zagospodarowania dla rejonu „Wolska / Płocka”. Zakłada on w miejscu „Pasażu Wolskiego” zorganizowanie miejskiego skweru z dużą ilością zieleni.
Chociaż do wyprowadzki zostało jeszcze sporo czasu, wolskie instytucje nie próżnują, aby nie dopuścić do sytuacji, by dostęp mieszkańców do wartościowych usług uległ pogorszeniu.
Szczególnie ważna jest dla nas wiarygodna informacja, które działalności dla mieszkańców są kluczowe, żeby już teraz móc pomyśleć nad wsparciem przedsiębiorców, by mogli kontynuować działalność w rejonie. – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli.
W takich sytuacja ważne jest, by zarówno mieszkańcy, jak i przedsiębiorcy otrzymali informacje o możliwościach, jakie oferuje miasto.
Już teraz mamy szereg programów osłonowych. Dla rzemieślników, działań kulturalnych, mając podstawę, na pewno będziemy w stanie znaleźć rozwiązanie, które pozwoli utrzymać usługi na podobnym poziomie – mówi Mateusz Matejewski, dyrektor wolskiego Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami.
źródło: komunikat prasowy
Napisz komentarz
Komentarze