Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 23:29

Mistrzowie parkowania #17. Na zakazie, na trawniku, na chodniku.

[TYLKO U NAS] Na ulicach Woli samochodów jest wyjątkowo mało - z powodu trwających wakacji oraz wczorajszego święta. Niemniej, na Czystem wciąż da się odnaleźć samochody, które zaparkowały nieprawidłowo. Cotygodniowi "Mistrzowie Parkowania" to cykl, w którym edukujemy prezentujemy co tydzień zdjęcia nielegalnie zaparkowanych przez kierowców i kierowczynie samochodów na Woli.

Każdy chciałby zaparkować tuż pod drzwiami swojego domu, bądź miejsca, gdzie ma do załatwienia jakąś sprawę. Jednak żyjemy w stolicy jednego z największych europejskich krajów, gdzie liczba miejsc parkingowych jest - i musi być ograniczona. Chodniki blokowane przez auta, zastawione przejścia i skrzyżowania oraz zniszczone tereny zielone to smutna, warszawska codzienność. Strażnicy miejscy, zmuszeni do interwencji, często spotykają się z pytaniem: „Gdzie miałem zaparkować?”. Odpowiedź jest prosta – tam, gdzie to dozwolone. Ale czy naprawdę potrzeba kary, by zacząć myśleć nie tylko o sobie? 

Dążenie do poprawy jakości życia w naszym mieście wymaga od nas zmiany podejścia do planowania przestrzennego. Aby Warszawa była miejscem, gdzie żyje się wygodnie i przyjemnie, musimy postawić na zrównoważony rozwój, który uwzględnia potrzeby wszystkich mieszkańców – pieszych, rowerzystów, osób starszych, a także tych najmłodszych. Współczesne miasto to nie tylko asfaltowe drogi i parkingi, ale przede wszystkim przestrzeń, w której możemy swobodnie poruszać się pieszo, cieszyć się cieniem drzew, usiąść na ławce czy bezpiecznie przejechać rowerem. Oznacza to inwestowanie w rozwój infrastruktury, która sprzyja aktywnym formom spędzania czasu. Chodniki muszą być szerokie i przyjazne dla pieszych, by spacer po mieście był przyjemnością, a nie koniecznością. A żeby tak było - musimy ograniczyć nielegalne parkowanie. 

Jakie przepisy najczęściej łamią kierowcy?

Oto wykroczenia, które zazwyczaj popełniają kierowcy:

  • Niszczenie zieleni. Mandat: do 1000 zł – KW Art. 144. 1.
  • Zastawienie chodnika (mniej niż 1,5 m). Mandat: 100 zł – PoRD Art. 47. 1.
  • Korzystanie niezgodnie z przeznaczeniem (np. parkowanie na zieleni lub sug. przejściu dla pieszych). Mandat: do 3000 zł – PoRD Art. 45. 1.4.
  • Zatrzymanie pojazdu na przejściu dla pieszych lub przejeździe dla rowerów, a także w odległości poniżej 10 m od tego przejścia lub przejazdu (na drodze dwukierunkowej również 10 m za przejściem lub przejazdem). Mandat od 100 do 300 zł (PoRD Art. 49. 1.2. Zabrania się zatrzymania pojazdu na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem).
  • Parkowanie poza liniami wyznaczającymi miejsce postojowe. Mandat 100 zł - 1 punkt karny, KW art. 92 § 1 w związku z § 90 ust. 2-3 Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych
  • Parkowanie na podjeździe (drodze pożarowej) Art.  130a.  [Usunięcie pojazdu z drogi. Przepadek pojazdu. Koszty usunięcia. Blokada kół pojazdu] Mandat: 100 zł + koszt usunięcia pojazdu osobowego od 606 do 697 złotych
  • Zakaz zatrzymywania się (znak B-36). Mandat: 100 zł 1 punkt karny Art. 92. § 1. KW, w związku z § 28. ust. 2. Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

    Zobacz, jak w tym tygodniu parkowali kierowcy

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

KOMENTARZE
Autor komentarza: MuranowiankaTreść komentarza: Co z miejscami parkingowymi przy ul Esperanto? Mieszkańcy wielu bloków nie mają możliwości parkowania na wydzielonym miejscu przy bloki bo zabudowa z prlu na to nie pozwala. Również np. stary podest który jest w uliczce wewnetrznej bloku należy do moasta, walają się tam śmieci, ale chyba jest tam ujęcie wody...Patrząc na ten plan wygląda, że od strony Esperanto będą wjazdy na osiedle. Już nie mówię o tym, że Esperanto jest zatłoczone, bo zaraz przy Kliffor jest szkoła podstawowa, a tam gdzie ma być planowane wydłużenie miłej jest liceum i po przeciwnej stronie żłobek. Jest to wspaniała dzielnica i znalazł biznesmen sposób na zdegradowanie urokliwego Muranowa.Data dodania komentarza: 22.10.2024, 20:21Źródło komentarza: Pierwszy krok w stronę rozbiórki Klifu. Na ile to realne?Autor komentarza: Bożena WróblewskaTreść komentarza: Brak osiedli na KoleData dodania komentarza: 19.10.2024, 19:05Źródło komentarza: Najlepsze miejsca na Woli. To one budują charakter dzielnicyAutor komentarza: ArcziTreść komentarza: Kurwa by się wzięli za tych złodziei z rządu , gościa na bazarze nie chroni immunitetData dodania komentarza: 19.10.2024, 07:16Źródło komentarza: Działania Policji na wolskim bazarzeAutor komentarza: maniekTreść komentarza: Wizja lokalna? Akurat nic nie będzie w tym czasie kurzyć, hałasować, trąbić, łomotać, pędzić, blokować, wymuszać... no chyba przez przypadek :)Data dodania komentarza: 17.10.2024, 15:53Źródło komentarza: Jaka przyszłość ciężarówek na Odolanach?Autor komentarza: ciekawskiTreść komentarza: osiedle z 1 blokiem no ok 100 mieszkań z budynkiem w kształcie sześcianika to szczyt osiągnieć renomowanej firmy . A może trzeba zmienić plan do wybudowania blokowiska, działka trochę kosztowała a jeden bloczek się nie spina .Data dodania komentarza: 1.10.2024, 09:57Źródło komentarza: Zamiast mieszkań na wynajem powstaną deweloperskie. Kolejne osiedle powstanie na OdolanachAutor komentarza: JJBTreść komentarza: Może mieszkańcy chcą by 105 zahaczało a nie zachaczało o Odolany :)Data dodania komentarza: 31.08.2024, 11:41Źródło komentarza: Linia 105 zahaczy o Odolany. Burza po decyzji ZTM-u