Mieszańcy i mieszkanki Woli, ale także innych rejonów miasta wyczekują chwili zakończenia prac przy budowie torów tramwajowych wzdłuż ul. Kasprzaka. Spowodowała ona niemałe utrudnienia, które na własnej skórze najbardziej odczuły Odolany, które na tej linii najbardziej też skorzystają. Prawdą jest bowiem, że komunikacja szynowa jest najbardziej punktualna i niezależna od gęstości ruchu na ulicach. Zmierzająca do końca inwestycja to to 3,5 km nowych torów wraz z czterema przystankami. Większość elementów trasy jest już gotowych, ale do ułożenia zostały jeszcze fragmenty torów u zbiegu ul. Wolskiej i Goleszowskiej. Mimo zapowiedzi miasta, które wzbudzały nadzieje i deklarowały otwarcie nowej trasy pod koniec grudnia lub na początku stycznia, trasa wciąż nie jest gotowa. Obecnie jest mowa o lutym, jednak należy brać pod uwagę, że na deklarowane terminy często trzeba brać poprawkę. Nieprzekraczalnym termem jest jednak 25 marca, bo to wtedy upływa termin zakończenia budowy, który wynika z umów z wykonawcą. Dobra informacja jest jednak taka, że w końcu można otworzyć wybudowane jezdnie na Kasprzaka i Redutowej, co polepszy panującą w okolicach budowy sytuację.
Od poniedziałku na Kasprzaka i Redutowej docelowa organizacja ruchu
Zanim jeszcze nastąpi zapowiadane otwarcie jezdni, konieczne jest wymalowanie oznakowania poziomego, a także ustawienie wzdłuż jezdni znaków pionowych. Firma Strabag te prace zaplanowała na weekend, czyli 3 i 4 lutego. Oznacza to, że już 5 lutego, kierowcy będą mieli szansę pojechać po ostatecznym układzie pasów – i wprowadzonej docelowej organizacji ruchu. Ul. Kasprzaka będzie w pełni przejezdna od godz. 9:00. Jadący ulicą kierowcy w kierunku Bemowa, w tym kierowcy autobusowych linii 105 i 167 nie będą musieli już skręcać na skrzyżowaniu z ulicą Ordona – pojadą dalej prosto dwoma pasami nowej drogi, a na skrzyżowaniu z Wolską będą mieli trzy pasy do skrętu w lewo. Na węźle łączącym ulice Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne będą już wszystkie pasy ruchu.
Zmiany dotkną także ul. Redutowej. W tym samym czasie co ul. Kasprzaka, drogowcy otworzą wschodnią jezdnię ulicy Redutowej, prowadzącą w stronę ulicy Jana Olbrachta, co oznacza że czynne będą już obie jezdnie.
W części miejsc wciąż po staremu
Tramwajarze kończą jeszcze roboty na skrzyżowaniu ulicy Wolskiej z Elekcyjną i Ordona. Dla kierowców oznacza to, że na Ordona będą nadal mieli jeden pas, z którego pojadą w każdym kierunku. Ulicą Wolską w stronę Redutowej samochody jadą dwoma pasami, a z trzeciego skręcają w Elekcyjną. Nie można pojechać w lewo w Ordona. Od strony alei Prymasa Tysiąclecia dojazd na Odolany jest możliwy ulicą Kasprzaka do Ordona. Za skrzyżowaniem na Wolskiej nadal będą dwa pasy, a na wysokości nowej jezdni Kasprzaka dojdzie do nich trzeci.
Zamknięty będzie także jeden pas jezdni ulicy Wolskiej w kierunku Bemowa, pomiędzy Redutową a Sowińskiego. Dwa pasy pozostaną przejezdne. Do otwarcia pozostają nowo zbudowane tory tramwajowe wzdłuż Kasprzaka i Wolskiej.
Na razie pozostaną też utrudnienia dla pieszych i rowerzystów
Rowerzyści nie skorzystają jeszcze z nowych dróg wybudowanych po północnej stronie ulic Wolskiej i Kasprzaka – trzeba tu dokończyć prace przy przejazdach na skrzyżowaniach z ulicami Redutową i Wolską. Do momentu uruchomienia linii tramwajowej piesi będą korzystali z naziemnego przejścia przez ulicę Wolską przy ulicy Redutowej.
Napisz komentarz
Komentarze